خرم‎آباد- استاندار لرستان در بازدید از باغ گیاه‏ شناسی زاگرس گفت: این مرکز یک مجموعه تحقیقاتی است و نباید به محلی تشریفاتی و اداری تبدیل شود.

ورود بی ‏رویه‏ وسایل نقلیه به باغ گیاه‏ شناسی زاگرس متوقف شود

به گزارش خبرنگار قدس‏ آنلاین، سیدموسی خادمی در بازدیدی که از پروژه های نیمه کاره استان داشت با بیان اینکه باغ گیاه ‏شناسی در آینده به یکی از مراکز تحقیقاتی  مهم کشور تبدیل می‏ شود اظهار کرد: باید از تردد بی ‏رویه وسایل نقلیه اداری و شخصی در این باغ جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه سیستم اداری استان از محوطه باغ برای پارکینگ استفاده می‏ کند تصریح کرد: سیستم اداری هروقت جا کم می‏ آورد از این مجموعه به‏ عنوان پارکینگ استفاده می‏ کند. ذات مجموعه به باغ علمی بودن آن است و نباید کاربری آن عوض شود.

خادمی افزود: این مرکز درآینده به یکی از پروژه ‏ها و مجموعه ‏های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی تبدیل می ‏شود که ظرفیت خوبی برای استان است.

استاندار لرستان تخصیص اعتبار این مرکز را به جلسه‏ای تخصصی دراین زمینه موکول کرد و افزود: راه ‏اندازی باغ گیاه‏شناسی در لرستان حرکتی متعالی در جهت پژوهش و تحقیقات در حوزه کشاورزی کشور است.

در بازدید استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین استانی روند احداث مجموعه رفاهی پارک صخره‏ای خرم آباد نیز بررسی شد.

در این بازدید با بررسی علل توقف این پروژه که در گذشته ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ مهم‏ترین علت جریمه شدن کافرما توسط شهرداری قلمداد شد.

شهرداری خرم‏آباد پیش از این یک میلیارد و ۹۲۰میلیون تومان کارفرما را براساس دلیلی که عدم پرداخت عوارض بوده است جریمه کرده بود.

روند اجرایی پروژه ساخت و احداث مجموعه رفاهی- تفریحی پارک صخره‏ای خرم ‏آباد هم اکنون از سرگرفته شده است.

در این بازدید قرار است استاندار لرستان به همراه مدیران دستگاه‏های اجرایی استان از ۹ پروژه عمرانی اقتصادی مانند باغ گیاه‏ شناسی، هتل صخره‏ای، کارخانه شیر، یخچال‏سازی، کلنگ آب‏رسانی ماسور، کارخانه سیمان، نیروگاه ۱۰۰۰هزار مگاواتی، لاستیک‏ سازی، نیروگاه مولد نیرو بازدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.