شیراز- هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری،محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر شیراز با هدف هم اندیشی اعضای کمیسیون با مدیران و مسئولین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دفتر مدیر عامل سازمان سیما،منظر و فضای عمومی شهرداری شیراز برگزار شد.

 بازیابی زیبایی از دست رفته شهر شیراز
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رئیس کمیسیون خدمات شهری،محیط زیست و سلامت شورا مجموعه شهرداری و شورا را در کنار یکدیگر و دوشادوش هم خواند و اظهار داشت:در شهرهای بزرگ،شهرداری ها از مهمترین جایگاه برخوردارند زیرا شهردار به همه موضوعات شهر اشراف و احاطه دارد وهمه اقشار با دیدی اثر گذار به شهرداری نگاه خواهند کرد بنابراین هر آسیبی که شورا متحمل شود ،این آسیب متوجه شهرداری و بالعکس خواهد بود.
دکتر علی ناصری همچنین در خصوص عملکرد کمیسیون در راستای آبیاریفضای سبزشهری و باغات اظهار داشت:در بحث آب ،با توجه به بحران آب و فرونشست هایی که در بخش هایی از زمین داریم تیم های تخصصی تشکیل شده و کارهاییرا انجام داده ایم که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی در جهت تلاش برای رسیدن به یک مدیریت شهری اظهار داشت:در کمیسیون خدمات شهری ،محیط زیست و سلامت مصوباتی را به تصویب رساندیم تا موضوع به صورت پایلوت منطقه ای شروع شود و بعد از آن به سمت تاسیس پایلوت شهری که زمینه آن نیز فراهم است برویم.
وی در خصوص مزایای راه اندازی تصفیه خانه های لوکال اظهار داشت:احداث تصفیه خانه های لوکال را در دستور کار خواهیم داشت که تصفیه خانه شماره یک ،فاضلاب 450هزار نفر و تصفیه خانه شماره 2،فاضلاب 600هزار نفر از شهروندان را تحت پوشش قرار میدهد که بهره برداری نهایی تصفیه خانه شماره دو آخر آذر ماه 97 خواهد بود و اگر این اتفاق خوب صورت پذیرد فاضلاب دومیلیون شهروند را در برخواهد گرفت و از این طریق میتوان آبیاری باغات به خصوص در ارتفاعات را رقم زد و در پی آن از چاهها فقط در جهت تامین آب شرب مردم و از تصفیه آب فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز و باغات استفاده خواهد شد.
وی همچنین در خصوص حفظ باغات بر این نکته تاکید کرد:تلاش خواهیم نمود با همکاری استاندار و ارگان های ذیربط با مافیایی که در راستای تخریب باغات وجود دارد برخورد قاطع شود.
در ادامه این نشست نایب رییس کمیسیون خدمات شهری ،محیط زیست و سلامت شورا نیز با اظهار تاسف از وضعیت فضای سبز شهر شیراز در مقایسه با سایر شهرهای کشور و جهان بیان داشت:شهری که روزگاری جزء زیباترین شهرهای جهان بود و به علت بی کفایتی و بی توجهی مدیران هم اکنون حتی در رده شهرهای زیبای ایران هم جای ندارد.
مهندس ابراهیم صبوری افزود:در برآورد یکی از روزنامه های پرتیراژ انگلستان به نام دیلی تلگراف،شیراز جزو 35شهر زیبای دنیا نیز نبود اما شهر اصفهان درصدر این فهرست قرار گرفت و تنها دلیل این امر نیز،بی کفایتی ماست که شیراز را شهری نازیبا و زشت نموده است.
وی ضمن انتقاد از عملکرد مدیرلن در خصوص عدم فضاسازی مناسب شهری اظهار داشت:در شیراز فضاسازی شهری اتفاق نیفتاده و همه چیز در راستای زشت شدن این شهر است.
دومین و آخرین دستور کار این نشست مورد بررسی قرار گرفت موضوع جانمایی المان غول پیکر در کوههای اطراف شیراز بود که توضیحات آن توسط رئیس کمیسیون گردشگری ارائه گردید.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ضمن بیان این مطلب که مبحث گردشگری یکی از راههای رونق اقتصادی برای شهر شیراز است گفت:با رونق گردشگری میتوان یکی از معضلات جامعه از جمله بیکاری را حل کرد.
وی افزود:هم اکنون در شهر شیراز جاذبه هایی وجود دارد که برای برخی گردشگران تکراری است و ما نیازمند آن هستیم که به منظور جذب بیشتر گردشگر و توسعه صنعت گردشگری بر وجود این جاذبه ها بیفزاییم.
سولماز دهقانی اظهار داشت:کوههایی که در اطراف شهر شیراز به خصوص از سمت جنوب وجود دارد مکان مناسبی برای جانمایی المان های غول پیکری است که با نصب مناسب و نورپردازی آن درشب می توانیم جاذبه بی نظیری را برای شهر شیراز و در دید مسافران و گردشگران ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.