کرج- استاندار البرز با تاکید براینکه پرداخت تسهیلات در راستای رونق تولید وایجاد اشتغال باید شتاب بیشتری بگیردگفت: اجازه نمی دهیم در البرز یک ریال از تسهیلات اختصاص یافته این بخش بازگردد.

 پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال در البرز شتاب گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان البرز که پیش از ظهر امروز  سه شنبه  برگزار شد با اشاره به لزوم همراهی بانک ها در امر رونق تولید و ایجاد اشتغال افزود: در شرایط کنونی موضوع

ایجاد بسترهای اشتغال پایدار در کشور و به خصوص البرز  بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسات مختلف، مبنی بر ضرورت بهبود وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال در کشور ادامه داد: بر این اساس امسال نیز اقتصاد مقاومتی، اشتغال - تولید به عنوان شعار سال و چراغ راهی برای تمامی آحاد مردم و مسئولان قرار گرفته است.

نجفی گفت: تعهدات دولت به نظام مشخص است و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز بنا به تکالیف معین روند امور محوله را طی می کنند، در این میان بانک ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا می کنند.

وی تعامل سازنده با بانک ها را نقطه عطف پرونده کاری خود اعلام کرد و افزود: اجازه نمی دهیم در البرز یک ریال از سهمیه اختصاص یافته به امر تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بازگشت داشته و یا غیر قابل استفاده بماند.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه تکالیف ما در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشخص است گفت: بانک ها نیز باید برنامه های خود را در زمینه جذب سرمایه و اختصاص تسهیلات، به وضوح بیان کرده و طبق برنامه پاسخگو باشند.

نجفی افزود: دولت در حوزه های مختلف به خصوص در تامین امنیت بانک ها وظایف خود را انجام داده و از این رو بانک ها نیز باید خود را در حل معضل بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه دولت و مردم موظف و سهیم بدانند.

استاندار البرز اضافه کرد: استان البرز در شرایط بسیار استثنایی قرار دارد چراکه رشد سریع جمعیت، مهاجرپذیری بالا و سیل عظیم جمعیت جوان فارغ التحصیل از دانشگاه ها، این استان را با مشکلات عدیده ای از جمله افزایش تقاضای اشتغال مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شایسته نیست که دولت بار سنگین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم را به دوش داشته باشد، اما برخی از بانک های استان در این بخش کم کاری کنند.

استاندار البرز گفت: بانک ها باید اهتمام ویژه ای در جذب سرمایه های بخش خصوصی داشته باشند.

وی گفت: از مدیران بانک ها انتظار تعامل بیشتری وجود دارد و باید در بهبود وضعیت اقتصادی استان سهیم باشند چراکه اجازه نمی دهیم صفحه پرداخت تسهیلات بانک ها سفید باشد.

استاندار البرز افزود: مسئولان و مدیران بانک ها باید خود را موظف به تسهیل در رونق تولید و ایجاد بسترهای اشتغال بدانند.

نجفی ادامه داد: استان البرز دارای ظرفیت های بسیار بزرگی در بخش صنعت، شرکت های دانش بنیان، کشاورزی و سایر حوزه ها بوده که توجه مسئولان کشوری را نیز به این سو معطوف کرده است از این رو باید در استان بدرستی تکالیف خود را انجام دهیم و برای حل باقی معضلات درصدد

جلب حمایت های ملی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.