تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشهدمقدس مرکزیت مهم فرهنگی کشور است و در بودجه سال ۹۷ توجه ویژه ای به استان خراسان رضوی خواهد شد.

توجه ویژه ای در بودجه ۹۷ به خراسان رضوی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی لاریجانی که صبح سه شنبه در دیدار با اصحاب بسیج رسانه خراسان رضوی در بهارستان سخن می گفت افزود: اصحاب رسانه باید به مسایل اقتصادی بیشتر توجه کنند و در حال حاضر دشمنان ما این حوزه را نشانه گرفته تا با فریاد اقتصاد بار روانی ایجاد کنند تا یاس و ناامیدی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

وی با انتقاد به اینکه مناقشات سیاسی بر رسانه های کشور سایه افکنده است گفت: رسانه ها باید طوری عمل کنند تا منافع ملی کشور حفظ شود و بدون عزم ملی مشکلات اقتصادی حل شدنی نیست و نباید مسایل سیاسی بعنوان تیتر اول روزنامه های کشور شود و مشکلات سیاسی اولویت اصلی رسانه باشد.

وی در ادامه افزود: ضریب نفوذ رسانه ها غیر قابل انکار است و رسانه مجازی  و مکتوب را نباید با یکدیگر ترکیب کرد و هر کدام جایگاه ویژه خواهد داشت ورسانه الکترونیک و مکتوب باید با هم زندگی کنند.

علی لاریجانی به رسانه ها توصیه کرد تحلیل درستی از شرایط کنونی منطقه داشته باشند و نباید به توطئه های آمریکا نسبت به برجام گرفتار شوند و رسانه‌ها نباید تریبون حرف های مفت بیگانگان شوند و در صحنه های مدرن امروز «حرف های مفت» زیاد شنیده می شود و با حرافی های خود می خواهند اضطراب ایجاد کنند و وظیفه رسانه‌ها است که نگذارند این بستر برای آنان فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب علی رغم مصوبه افزایش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی ۲۰ سال گذشته اقدامی صورت نگرفته و یک بار هم که افزایش نمایندگان مجلس به قطعیت رسید مجلس به وفاق نرسید ودر حال حاضر ۴۰ نماینده در کشور با توجه به جمعیت حوزه نمایندگان باید افزایش یابد و خراسان رضوی هم نیازمند افزایش یک نماینده در مجلس است و در حال حاضر باید نمایندگان با تلاش فراوان این کمبود نیروی انسانی را جبران کنند.

اختصاص ۶ درصد اعتبارات به خراسان رضوی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: خراسان رضوی در تخصیص بودجه مظلوم واقع شده است با توجه به اینکه ۸ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده متاسفانه ۶ درصد اعتبارات به این استان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر گفت: مشکلات شرق کشور به دوش خراسان رضوی است و این استان بدلیل حضور زائران رضوی همواره در ارائه خدمات درمانی بیشتر از ظرفیت های خود به دیگر استان ها هم خدمت رسانی کرده و ضرورت دارد به این استان نگاه فرامنطقه ای شود.

وی حاشیه نشینی، رکود اقتصادی در بخش خصوصی و مشکلات پدیده و مؤسسات اعتباری را از دیگر مشکلات این کلان شهر برشمرد و گفت: مردم به مشکلات موجود گرفتار شده که باید به آنان توجه شود و نباید فضای بی اعتمادی در این استان فراهم شود.

عدم حمایت از تولید ملی در سال «حمایت از تولید ملی»

مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس نیز در این جلسه گفت: مشهدمقدس پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است و لازم است این استان بیشتر دیده شود هرچند کارهای خوبی تاکنون انجام شده است.

ایمان شمسایی با تاکید براینکه مشکلات مردم باید رسانه ای شود تا حق الناس پایمال نشود و استان خراسان رضوی برای رفع برخی مشکلات بوجود آمده همت مضاعفی را می طلبد.

وی با تاکید بر حمایت از تولید ملی توسط رسانه گفت: متاسفانه بدلیل عدم توجه به تولید ملی، کارخانه کاغذسازی در مازندران تعطیل شد و استفاده از کاغذ خارجی در سال اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ ونشر همخوانی نداشته لازم است تولید ملی رشد کند هرچند واردات کاغذ نفس آنها را بریده و توان رقابت با کالا همطراز خود را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.