اراک -مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: برای یکهزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در سال جاری اشتغالزایی شد.

اشتغالزایی ۱۴۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی

 به گزارش قدس انلاین ،قنبر موسی نژاد افزود:سهمیه اشتغالزایی کمیته امداد استان امسال ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی تعریف شده است.

وی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا قرض الحسنه در سال جاری از محل منابع سال گذشته، تبصره ۱۶ و منابع داخلی این نهاد حمایتی به مددجویان استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال فرایندی شامل استعداد سنجی، آموزش و مشاوره شغلی، توجیه اقتصادی طرح و معرفی به بانک انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه ارایه آموزش به مددجویان یکی از وظایف مهم کمیته امداد استان است، گفت: نداشتن مهارت و حرفه در فعالیت تولیدی از دغدغه های کمیته امداد استان مرکزی به شمار می رود.

موسی نژاد افزود: پنج هزار و ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با صرف هشت میلیارد ریال از آموزش های فنی و حرفه ای، بازار محور برخوردار شده اند که شمار آنان تا پایان امسال به ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این نهاد حمایتی در استان مرکزی با هدف تامین حداقل درآمد برای مددجویان تحت پوشش می کوشد با ایجاد اشتغال برای آنان طیفی از خانوارهای تحت پوشش را از شمول حمایتی خارج کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: مددجویان کمیته امداد با حمایت و فراگیری آموزش های بازار محور مصرف کننده نیستند بلکه تولید کننده و حتی با کارآفرینی به رونق اقتصادی کشور کمک می کنند. ۴۴

هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که ۲۲ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.