بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ازپیگیری اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای شهرهای شیروان، بجنورد و آشخانه جهت توسعه شبکه جمع آوری، تاسیسات تصفیه خانه و ایجاد ایستگاههای پمپاژ فاضلاب خبرداد.

لزوم جذب اعتبار برای توسعه طرح های فاضلاب در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، غلامحسین ساقی در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش گفت: در صورت تخصیص این اعتبار یک انقلاب و جهش بزرگ دراین سه شهر استان ایجاد خواهد شد.

وی درادامه به شاخص بهره مندی ازطرح فاضلاب اشاره کرد و افزود: متوسط شاخص بهره مندی ازطرح شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری درکشور ۴۸ درصد است که این رقم دراستان خراسان شمالی ۳۱ درصد است که درحال حاضر ۱۷ درصد ازمیانگین کشوری عقب ترهستیم.

غلامحسین ساقی درادامه افرود: با توجه به تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی برافزایش ۲۵ درصدی میانگین جمعیت برخوردار ازطرح فاضلاب درکشور، این رقم دراستان خراسان شمالی با توجه به اهداف تعریف شده شرکت ۲۵ بعلاوه ۱۷ درصد است که علاوه برتحقق ۲۵ درصدبرنامه ششم میزان عقب ماندگی ازمیانگین کشوری نیز جبران خواهدشد.

ساقی به اهداف اجرای طرح فاضلاب اشاره کرد و گفت: حفاظت ازسفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از آلوده شدن آنها و استفاده ازپساب فاضلاب به عنوان ظرفیت آبی جدید و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی شهروندان، ازاهداف اجرای طرح فاضلاب است.

وی با بیان اینکه درحال حاضرخط انتقال فاضلاب شیروان با عمق حفاری ۱۳ متر در حال اجراست، اظهارکرد: به دلیل ثقلی بودن خطوط فاضلاب،حفاریهای فاضلاب با حفاری سایرشرکت های خدماتی دیگروشبکه آب متفاوت  است به همین دلیل نیازمند زمان و هزینه بیشتری است بنابراین برای تحقق هرچه سریعتر نیازمند همراهی مردم و مسئولان هستیم.

مهندس ساقی با اشاره به اینکه دربخش آب نیز اقدامات خوبی دراستان انجام شده است، تصریح کرد : اولین پروژه بزرگ استان دربخش آب انتقال آب قره میدان به شهرآشخانه  به مدل BoT است که پیش بینی میشود  بعد از اجرا ی این طرح امکان انتقال آب به شهرهای،قاضی،شهر آوا  و پیش قلعه نیز فراهم می شود.

وی ادامه داد: ۹ پروژه سرمایه گذاری دربخش آب وفاضلاب دراستان دردست اقدام است که امیدواریم بتوانیم ازفضای نمایشگاهی جزیره کیش برای حضور سرمایه گذاران دراستان استفاده کنیم.

گفتنی است نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش از ۸الی ۱۱ آبان ماه جاری درحال برگزاری است که شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی نیز دراین نمایشگاه غرفه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.