زاهدان-معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: اتصال بندر چابهار به سیستم ریلی یکی از رویکردهای اساسی وزارت راه شهرسازی است. 

اتصال بندر چابهار به سیستم ریلی یکی از رویکردهای اساسی وزارت راه و شهرسازی

به گزارش قدس آنلاین، رضا تقی زاده امروز در مراسم استقبال از نخستین کشتی حامل گندم ترانزیتی که با حضور سفیران کشورهای هند و افغانستان در بندر چابهار برگزار شد ، اظهار داشت: بحث ترانزیت از موضوعات مهمی است که دولت ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی افزود: بندر چابهار یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیت کالا بوده و انتظار ترانزیت حجم بالایی از کالا را از این بندر داریم.

تقی زاده افزود: افزایش حجم کالای ترانزیتی بندر چابهار نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تجهیز این بندر است .

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تجهیزات مناسبی برای بندر چابهار فراهم شده وهماهنگی و ارتباط مطلوبی از طریق این بندر با کشور هند و افغانستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها به تنهایی کافی نبوده و مدیریت نرم افزاری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدیریت زمان و مدیریت هزینه به موجب ایجاد زیرساخت های مناسب فراهم می شود بخشی از زمان و هزینه این است.

تقی زاده عنوان کرد: لازم است زیرساختها و فعالیت های عملیاتی را ارتقا دهیم و برای این کار دو استراتژی مهم را در وزارت راه و شهرسازی دنبال کنیم. این مسوول خاطر نشان کرد : استراتژی های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه بندر چابهار از حدود یکماه پیش آغاز شد و اولین استراتژی تعیین مدیر برای کریدور شمال به جنوب کشور است.

وی عنوان کرد: کمیسیون ،حمایت مجلس و مسوولین رده بالا را برای ترانزیت کالا تشکیل داده ایم.

وی اتصال بندر چابهار به سیستم ریلی را به عنوان استراتژی دوم وزارت راه شهرسازی دانست و عنوان کرد: با راه اندازی سیستم ریلی در بندر چابهار، حجم تخلیه و بارگیری از مسیر دریایی کاهش می یابد.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.