تربت جام ـ عضو شورای اسلامی روستای لنگر از کمک ۳۷میلیون ریالی یک خیر تربت جامی برای تجهیز سیستم روشنایی بقعه امامزاده قاسم انوار در تربت جام خبر داد.

کمک ۳۷میلیون ریالی خیر تربت جامی برای بقعه متبرکه قاسم انوار

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا دلیر ظهر امروز که در این بقعه حضور داشت گفت: منویات مقام معظم رهبری در راستای بقعه متبرکه که باید قطب فرهنگی کشورتبدیل شود یک مطالبه جدی است و لازم است که هم خیرین و دستگاههای متولی برای عمران و آبادانی این بقعه متبرکه تلاش میدانی زیادی انجام دهند.

وی با انتقاد به این که بقعه امامزاده قاسم انوار در روستای لنگر بعنوان دومین اثر ثبتی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است گفت: هنوز این آرامگاه از زیر ساخت های لازم برای زائر پذیری محروم است  و ضرورت دارد که میراث فرهنگی و اداره اوقاف تربت جام در حفظ این اثر تاریخی و تنها امامزاده شناسنامه تربت جام برنامه ریزی اصولی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ((ضریح)) امامزاده قاسم انوار ضروری به نظر می‌رسد گفت: این امامزاده  باید به درآمد پایدار برای توسعه بقعه مذهبی توجه دست پیدا کند  که متاسفانه علی رغم مکاتبات اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام با میراث فرهنگی برای ایجاد ضریح با حفظ آثار موجود بقعه در بروکراسی اداری درگیر شده است و همچنان باید شاهد مرگ تدریجی آن باشیم.

این عضو شورای اسلامی روستای تاریخی لنگر درادامه گفت: با توجه به کمبود آب برای نگهداری از فضای سبزاین بقعه مذهبی  نیازمند ایجاد سیستم قطره ای خواهد بود که با خیرین منطقه رایزنی های خوبی شده است.

شایان ذکر است: مدیریت «جواهری دهمرده» بعنوان اولین خیر برای کمک به ایجاد سیستم روشنایی داخل بقعه متبرکه اعلام آمادگی کرده که بزودی توسط پیمانکار تا اربعین حسینی بقعه متبرکه امامزاده قاسم انوارمجهز به سیستم روشنایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.