فرماندار شهرستان لنده گفت: آتش بیش از ۷ تا ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی و مراتع کوه سفید را طعمه خود کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، دارا کریمی‌نژاد در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان لنده با بیان اینکه بر اثر بی‌احتیاطی چوپانان محلی آتش‌سوزی کوه سفید به وقوع پیوست، اظهار داشت: این آتش‌سوزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه روی دست محیط زیست و منابع طبیعی گذاشته است.

وی بر ضرورت آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای مقابله بحران‌ها تأکید و تصریح کرد: لازم است سه نقطه در کوه‌های حاتم، سفید و سیاه برای تجهیزات و امکانات مشخص شود و نگهداری امکانات صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان لنده  با اشاره به اینکه شرایط زمانی بد و صعب‌العبور بودن منطقه و خشکی آن خاموش کردن آتش را با مشکل روبه‌رو ساخته است، خاطرنشان کرد: لزوم احداث جاده دسترسی به کوه سفید باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده به کمبود امکانات و تجهیزات اشاره و اضافه کرد: هر چند آتش‌سوزی در چند ساعت اخیر مهار شده بود، اما بعد از چند ساعت دوباره فوران کرد و بیش از ۷ تا ۱۰ هکتار را در خود بلعید.

کریمی‌نژاد ضمن تقدیر از نیروهای مردمی و پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری یادآور شد: لازم است مردم و پرسنل و امکانات ادارات بسیج شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آتش مهار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.