اصفهان- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از آزادسازی بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع زمین متعلق به اراضی ملی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از دست زمین‌خواران و دستگیری ۱۵ نفر در این رابطه خبر داد.

کشف زمین‌خواری ۱۱ میلیاردی و دستگیری ۱۵ نفر در اصفهان

به گزارش قدس انلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، ستار خسروی اظهار داشت: در اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر لزوم اهتمام بیش از پیش دستگاه‌های مسئول در پیشگیری از جرائم مرتبط با زمین‌خواری، مقابله با این پدیده در دستور کار جدی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بعد از استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان رتبه پنجم را در عرصه منابع طبیعی کشور دارد افزود: به همین جهت این استان مورد توجه زمین‌خواران قرار گرفته و این افراد با یک سری اقدامات متقلبانه، زمین‌های دولتی و غیردولتی را با سندسازی، جعل اسناد و مدارک و تغییر کاربری تصاحب می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با این پدیده در سطح استان پرداخت و خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال ۱۸ فقره پرونده زمین‌خواری توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و راه و شهرسازی که جزء اراضی ملی به شمار می‌آمدند و توسط زمین‌خواران به صورت تصرف عدوانی مورد تصاحب قرار گرفته و تغییر کاربری شده بودند توسط پلیس آگاهی استان آزادسازی شد.

خسروی عنوان ارزش زمین‌های آزاد شده از دست زمین‌خواران را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه تعداد ۱۵ نفر از متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: پلیس برای برخورد با زمین‌خواری از توان حداکثری خود استفاده می‌کند و حتی قبل از اینکه شکاتی از سوی سازمان یا نهادی در این خصوص شود اقدام به برخورد با زمین‌خواران می‌کند.

وی گفت: مبارزه با پدیده زمین‌خواری در دستور کار پلیس آگاهی تمامی شهرستان‌ها قرار گرفته و به صورت ویژه هرگونه تغییرات و اقداماتی که مظنون به زمین‌خواری باشد به مرجع قضائی منعکس می‌گردد و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم انجام می‌شود.

خسروی خاطر نشان کرد: پدیده زمین‌خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت‌المال می‌شود در عرصه‌های طبیعی نیز خسارت‌های مادی و معنوی زیادی ایجاد می‌کند و بسیاری از عرصه‌های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین‌خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین خاطر سعی کردیم طی همکاری و تعامل با سازمان‌های مسئول از این پدیده جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.