شاهرود - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمن در اهداف بلند مدت خود به دنبال تجزیه امت اسلام و تضعیف قدرت شیعه است، گفت: باید با یاغی‌گری‌های آمریکا برخورد جدی شود.

دشمن به دنبال تجزیه امت اسلام است/ برخورد جدی با یاغی‌گری آمریکا

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به دیدار رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری در تهران با تأکید بر اینکه باید با یاغی‌گری آمریکا برخورد جدی شود، ابراز داشت: تولیدکنندگان روسی دعا می‌کنند که تحریم آمریکا پایان پیدا نکند و این برای کسانی که قبله آن‌ها غرب محسوب می‌شود،  این صحبت‌ها جای بسی تأمل است.

وی بابیان اینکه آمریکا به دنبال تجزیه‌طلبی در بین امت‌های اسلامی است، افزود: دولت‌های استکباری و در رأس آن‌ها اسرائیل و آمریکا به‌شدت تجزیه سوریه را دنبال می‌کنند و از این اقدام خود تنها می‌خواهند ناکامی خود را مانند لکه سیاهی در سوریه نگه‌دارند که این آرزوی را به گور خواهند برد.

۱۳ آبان فرصتی برای پاسخ به زیاده‌خواهی استکبار

امام‌جمعه شاهرود همچنین تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند عراق را از ایران جدا کنند حال‌آنکه نمی‌دانند ملت‌های شیعه قابل‌تجزیه نیستند.

امینی با اشاره به تحولات کردستان عراق و کناره‌گیری بارزانی از قدرت، ابراز داشت: بزرگ‌ترین اشتباه بارزانی دل‌خوش کردن به ابرقدرت‌های غربی بود و او نیز همچون دولت‌های گذشته نمی‌دانست که با تکیه‌بر آمریکا و اسرائیل نمی‌توان مشروعیت و استقلال پیدا کرد و به‌راحتی کنار گذاشته شد.

وی به ۱۳ آبان روز دانش‌آموز اشاره و تصریح کرد: همان‌طور که در ۴۰ سال گذشته از تریبون‌های مختلف جواب زیاده‌خواهی‌های دشمن را دادیم در این روز نیز باید با حضور باشکوه خود در یوم‌الله روز دانش‌آموز به استکبار جهانی و سخنان اخیر ترامپ مواضع صریح و رسمی خود را اعلام کنیم.

اربعین قدرت منطقه‌ای شیعه را در جهان نشان می‌دهد

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اربعین قدرت منطقه‌ای شیعه را در جهان نشان می‌دهد، افزود: زیارت اربعین ازجمله علائم مؤمنان محسوب می‌شود که خوشبختانه بعد از سقوط رژیم بعث عراق روزبه‌روز بر عظمت این همایش افزوده شد و امروز دشمنان داخلی و خارجی نیز به این قدرت عظیم شیعه پی بردند.

امینی بابیان اینکه اربعین باید مظلومیت سیدالشهدا(ع) را به جهانیان عرضه کند، تأکید کرد: زیارت اربعین جمعیت متراکم عاشق خستگی‌ناپذیر و بمب اتمی برگرفته از اعتقادات اسلامی است که دشمن از آن هراس دارد و هیچ اجتماعی در جهان ازنظر کیفی و کمی به‌پای اجتماعات حوزه اسلامی اربعین نمی‌رسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.