۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 572142

باید روش و شیوه مقابله با توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن را در عرصه جنگ نرم بخوبی بشناسیم و این را بدانیم، همان طور که در عرصه جنگ سخت، ابزارشناسی و دشمن شناسی و زمان شناسی ضرورت دارد، در جنگ نرم نیز باید در این سه عرصه اشراف لازم را پیدا کنیم، وگرنه نمی‌توانیم در رویارویی با دشمن آن هم در مقطع کنونی به اهدافمان دست یابیم.

قدس آنلاین- با توجه به تهدیدهایی که از ناحیه دشمنان انقلاب و اسلام در مقطع حساس فعلی احساس می‌شود و بخصوص اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی و به تعبیر ایشان «شبیخون فرهنگی» قرار داریم، آنچه مهم است اینکه ما اول از همه، جنس تهدیدها را بدرستی بشناسیم و در وهله بعد، شناخت دقیقی هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این عرصه پیدا کنیم تا بر این اساس بتوانیم، دست به مقابله فرهنگی در برابر استکبار بزنیم. به عبارت دیگر ما قبل از هر چیز باید بدانیم که در کجای زمان و مکان قرار گرفته‌ایم و اینکه تهدیدها و آسیب‌ها و در مقابل؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌های ما چیست.

همچنین باید روش و شیوه مقابله با توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن را در عرصه جنگ نرم بخوبی بشناسیم و این را بدانیم، همان طور که در عرصه جنگ سخت، ابزارشناسی و دشمن شناسی و زمان شناسی ضرورت دارد، در جنگ نرم نیز باید در این سه عرصه اشراف لازم را پیدا کنیم، وگرنه نمی‌توانیم در رویارویی با دشمن آن هم در مقطع کنونی به اهدافمان دست یابیم.

نکته حائز اهمیت دیگر هم اینکه برخی مسائل هم می‌تواند، یک فرصت باشد و هم تهدید؛ به عنوان مثال ما در حال حاضر حدود ۱۳میلیون دانش آموز و چند میلیون دانشجو و دانش آموخته در کشور داریم که در درجه اول این‌ها فرصت‌های در اختیار ماست، اما اگر خدای ناکرده نسبت به آن‌ها بی توجهی و کم توجهی کنیم، می‌تواند به تهدیدی علیه نظام و ساختار فرهنگی کشور تبدیل شود.

فضای مجازی نیز همین حالت را دارد؛ به این معنا که در عین حال که می‌تواند، فرصتی برای ما در مسیر نشر حقایق اسلام و آموزه‌های مکتب اهل بیت(علیهم السلام) باشد، می‌تواند، تهدیدزا هم باشد در صورتی که ما به مقابله و کنترل آفت‌های آن نپردازیم.

ما در جبهه فرهنگی که این همه مورد تأکید و عنایت رهبر معظم انقلاب است، باید ضمن اشراف به مسئله فرصت‌ها و تهدیدها، با روحیه جهادی و انقلابی کار کنیم و همچنین در زمینه بصیرت افزایی جامعه تلاش کنیم زیرا دشمن روی جهل و غفلت مردم حساب باز کرده و می‌کند و طبعاً از این ناحیه هم ضربه خود را می‌زند، از این رو به هر میزان که بتوانیم در راستای زدودن غفلت و جهل مردم تلاش کنیم، به همان میزان به انقلاب اسلامی، راه نورانی امام و شهیدان خدمت کرده و لبیک عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری گفته‌ایم.

رهبر فرزانه انقلاب سال۹۰ در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به نکته مهمی اشاره کردند که دقت در آن می‌تواند، راهگشای ما در این مسئله باشد. ایشان فرمودند که جنگ فرهنگی، عرصه‌ای سخت با ابعادی گوناگون، فراگیر و در عین حال پیچیده است.

پیچیدگی و سختی جنگ فرهنگی در واقع از این جا نشأت می‌گیرد که دشمن روی ذهن و باور و اعتقاد مردم بخصوص نسل جوان سرمایه گذاری کرده و در جهت منحرف کردن آنان از حقیقت اسلام و انقلاب و نظام کار می‌کند. از این رو ما نیز باید با درک درست این حقیقت، به تحقق الزامات و بایسته‌های این امر مبادرت ورزیم که مهم‌ترین آن بی شک تعمیق بصیرت و بینش دینی و انقلابی مردم است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.