بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از تسهیلات خدمات سربازی بهره‌مند شدند.

معافیت فرزند ۱۵۸ مددجوی خراسان‌شمالی از خدمت سربازی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی اظهار کرد: از مجموع این افراد ۷۳ نفر از معافیت کامل سربازی بهره شدند، ۱۷ مددجو از کاهش تعرفه‌های سربازی و ۶۸ نفر از مزایای انتقال محل خدمت به محل زندگی بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه طرح معافیت از خدمت سربازی فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سال ۸۲ با همکاری سازمان ‌وظیفه عمومی ناجا آغازشده است، افزود: بر اساس این طرح یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار این نهاد که یکی از فرزندان ذکورش سالم و بالای ۱۸ سال است از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

اهرابی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: هدف اساسی کمیته امداد خراسان شمالی از ارائه تسهیلات خدمت سربازی به خانوارهای تحت حمایت پیشگیری از ورود مجدد مددجویان به چرخه فقر است. همچنین ایجاد اشتغال برای ورود فرد به بازار کار، کمک به تولید ناخالص ملی کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

 هرابی تأکید کرد: کمیته امداد خراسان شمالی بعد از معافیت این فرزندان از خدمت سربازی، با ارائه تسهیلات اشتغال متناسب بااستعداد درونی و همچنین مطابق با شرایط بومی هر منطقه برای توانمندسازی این مددجویان تلاش می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.