سازمان اطلاعات آمریکا سیا در ادامه پروژه بسترسازی برای راهبرد ضدایرانی دولت آمریکا و جریان‌سازی حول ادعای نقش مخرب ایران در منطقه، پروژه جدیدی را با انتشار اسنادی که ادعا می‌کند از اقامت‌گاه اسامه بن‌لادن در پاکستان به‌دست آورده و ادعای مضحک ارتباط و حمایت ایران از القاعده کلید زده است.

پروژه جدید سیا برای توجیه راهبرد ترامپ

قدس آنلاین- سازمان اطلاعات آمریکا سیا در ادامه پروژه بسترسازی برای راهبرد ضدایرانی دولت آمریکا و جریان‌سازی حول ادعای نقش مخرب ایران در منطقه، پروژه جدیدی را با انتشار اسنادی که ادعا می‌کند از اقامت‌گاه اسامه بن‌لادن در پاکستان به‌دست آورده و ادعای مضحک ارتباط و حمایت ایران از القاعده کلید زده است.

سازمان سیا روز چهارشنبه درحالی نیم‌میلیون سند را با عنوان اسناد کشف‌شده از پناهگاه بن‌لادن منتشر کرد که مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ژانویه امسال اعلام کرده بود این پرونده بسته شده و دیگر سندی برای انتشار وجود ندارد.

دقایقی از انتشار این اطلاعیه نگذشته بود که مؤسسه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» گزارشی طولانی درمورد محتوای این صدها هزار سند منتشر کرد؛ گزارشی که محوری روشن داشت: ارتباط ایران و القاعده. اسناد تازه‌منتشرشده ابوت‌آباد در عمل چیزی ندارد جز ادعاهایی که پیش از این هم طرح شده بود، اما بازنشر آن‌ها این‌بار با محوریت ایران صورت گرفته تا هدفی را که ذیل پروژه‌ای علیه تهران تعریف شده، پیش ببرد.

ادعای مایک پومپئو رئیس سازمان سیا برمبنای نامه‌ای است که سیا عنوان می‌کند یکی از فرماندهان بن‌لادن به او نوشته و مدعی شده ایران پیشنهاد آموزش، پول و سلاح به برخی از اعضای القاعده که او آن‌ها را برادران سعودی نامیده، داده است، به‌شرط آن‌که آن‌ها به منافع آمریکا در خلیج فارس حمله کنند. این درحالی است که در اسناد منتشرشده، به‌کرات به اختلاف و دشمنی شدید القاعده با ایران اشاره شده‌ و حتی به موضوع ربودن یک دیپلمات ایرانی توسط القاعده برای وادار کردن تهران به مبادله زندانیان القاعده پرداخته شده است.

مؤسسه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» که این اسناد ادعایی را بررسی کرده، حتی عنوان کرده است که بن‌لادن خود طرح‌هایی برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه داشته، چون آن را مهلک می‌دانسته است.

دلیل دیگری که واهی بودن ادعای سیا را نشان می‌دهد این ادعاست که ایران به القاعده پیشنهاد آموزش نیروهای آن‌ها توسط حزب‌الله لبنان را داده است؛ ادعایی‌که با توجه به دشمنی عمیق القاعده با حزب‌الله شیعه و یکی از اهداف اصلی تروریست‌های تکفیری، غیرعقلانی و توهم‌آمیز بودن آن کاملاً روشن است.

 محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به این بازی جدید در توئیتی نوشت: یک رکورد سخیف از میزان تأثیرگذاری دلارهای نفتی؛ اخبار دروغ سازمان سیا و بنیاد دفاع از دمکراسی با اسناد گزینشی القاعده درباره ایران نمی‌تواند نقش متحدان آمریکا در ۱۱ سپتامبر را تطهیر کند.

حمید بدیعی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس هم با انتشار فایل تصویری مصاحبه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا که در آن به‌صراحت اعتراف می‌کند آمریکا القاعده را به‌وجود آورده، به سلاح‌های پیشرفته مجهز کرده و در افغانستان و پاکستان آشوب ایجاد کرد، به ادعای سیا واکنش نشان داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.