رشت- دادستان کل کشور اوضاع فضای مجازی را بحرانی توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد شبکه ملی فضای مجازی ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی برای ساماندهی فضای مجازی تقویت شوند.

اوضاع فضای مجازی کشور بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در رشت، با اشاره به اینکه فضای مجازی امروزه جزء لاینفک مردم شده و بسیاری از مردم به نحوی با آن مرتبط هستند، اظهار کرد: فضای مجازی باید درست مدیریت بشود و از منافع آن‌همه بهره‌مند بشوند و درعین‌حال همه باید از آسیب‌ها و مضرات آن دور باشند.

وی با تاکید بر اینکه متصدیان فضای مجازی اعم از شورای عالی فضای مجازی و دستگاه‌های مرتبط موظف‌اند در راستای سالم‌سازی این فضا تلاش کنند، افزود: اقدامات قابل‌توجهی در رابطه با فضای مجازی صورت گرفته اما باید اعتراف کرد که اقدامات مسئولان در رابطه با فضای مجازی با تأخیر در حال انجام گرفتن است.

دادستان کل کشور بابیان اینکه آنچه ما انتظار داریم و مورد تاکید رهبری و ریاست قوه قضائیه هست، تلاش مضاعف مسئولین برای مدیریت بهتر فضای مجازی است، گفت: امروز فضای مجازی در حال تبدیل‌شدن به بحران است و اگر به فریاد نرسیم و مشکلاتش را بررسی نکنیم بحرانی‌تر هم خواهد شد.

منتظری با تاکید بر اینکه قوه قضائیه از مسئولین درخواست کرده تا با استفاده از شبکه‌های داخلی این فضا را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: اگر مقداری مشاهده شود که مسئولین کوتاهی می‌کنند و به‌موقع در ساماندهی فضای مجازی وارد نمی‌شوند دستگاه قضا حتماً اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: انتظار داریم مسئولین مرتبط با این فضا خودشان پیش‌قدم شوند و فضا را در دست بگیرند و جلوی مفاسد آن را بگیرند و قطعاً قوه قضائیه هم به‌عنوان وظیفه شرعی و قانونی مکلف است همراهی کند.

دادستان کل کشور بابیان اینکه ما معتقدیم شبکه ملی باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود و شبکه‌های پیام‌رسان داخلی باید تقویت شود، تصریح کرد: چون زیرساخت‌های شبکه‌های موبایلی در اختیار دولت و وزارت ارتباطات و فناوری است باید زیرساخت‌ها آماده شود و در اختیار شبکه‌های پیام‌رسان داخلی قرار بگیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.