شیراز- عملیات اجرایی فضای شهری بخشی از بزرگراه پیاده عرفان در اولین روز کاری شهردار شیراز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه گردشگری عرفان شیراز

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اولین روز کاری شهردار شیراز عملیات اجرایی فضای شهری بخشی از بزرگراه عرفان در ضلع غربی پل علی ابن حمزه (ع) آغاز شد.  

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورایی اسلامی شهر شیراز ضمن ابراز خرسندی از کلنگ زنی پروژه فضاسازی شهری بخشی از پروژه بزرگ پیاده راهی عرفان، اظهار داشت:انتظار می‌رود پیمانکار با برنامه ریزی سریع تر و با بهترین کیفیت این پروژه را به اتمام برساند.

 علی ناصری با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه فضاسازی شهری در اولین روز کاری شهردار شیراز آغاز گردیده و نوید روزها خوبی را برای شیراز به همراه خواهد داشت، گفت: مهندس اسکندر پور شهردار کلانشهر شیراز از سابقه مدیریتیبسیار درخشان در سطح کشور برخوردار است و قطعا با حضور ایشان شاهد اجرا و بهره برداری از پروژه های مختلف خواهیم بود.  

وی افزود :تمامی پروژه هایی که در شورای پنجم طراحی میگردد بر مبنای پروژه های انسان محور خواهد بود.  

در ادامه شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه پروژه بزرگ گردشگری پیاده عرفان یکی از سنگین ترین پروژه های بزرگ شهرداری شیراز است و نقش بسزایی در جذب گردشگر خواهد داشت، اظهار کرد: مساحت فضای شهری بخشی از بزرگراه عرفان که عملیات اجرایی آن امروز آغاز گردید، حدود ۵ هکتار است که طی یک سال براساس برنامه زمان بندی شده به اتمام می رسد.  

 ابراهیم خداشناس در ادامه با بیان اینکه هزینه این پروژه حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت :این پروژه جزو پروژه های انسان محور و پیاده راهی به شمار می‌رود.  

وی گفت :پیاده راه محور عرفان از دروازه قرآن به عنوان ورودی مذهبی شیراز شروع میشود و به حرم مطهر شاهچراغ(ع) می رسد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ترافیک شهری به کنارگذر علی بن حمزه (ع) هدایت کردیم، عنوان کرد :در ادامه محوطه سازی فضای شهری در ضلع دیگر پل علی بن حمزه (ع) نیز انجام می شود و در آینده پل شیشه در کنار پل قدیمی و تاریخی علی بن حمزه نصب میگردد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخش دیگری از این مراسم بر اجرای پروژه های انسان محور تاکید کرد.

نواب قائدی با بیان اینکه پروژه فضا سازی بخشی از پیاده راه عرفان در راستای اجرای سیاست های شورای پنجم است، اظهار کرد :این پروژه نقش مهمی در زیبایی شهر وایجاد روحیه نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.  

وی افزود: از تمامی مسئولین در بخش عمرانی در خواست می شود تا پروژه های عمرانی بر مبنای پیوست های فرهنگی، ترافیکی و زیست محیطی اجرا شود و از این به بعد در طراحی پروژه ها تمام مسائل فوق رعایت گردد.

 قائدی  افزود: شورای پنجم حمل و نقل فعال شامل دوچرخه سواری و پیاده روی را مد نظر قرار داده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.