یزد - وزیر کشور گفت: من می توانستم تمام استانداران کشور را در یک روز انتخاب و به هیئت دولت معرفی کنم ولی در انتخاب استانداران، علاوه بر مشی اعتدالی برخورداری از تجربه لازم، قدرت هماهنگی و تعامل با گروه های سیاسی ،مهمترین مولفه های انتخاب استانداران بود .

تعامل با گروه های سیاسی مهمترین مولفه های انتخاب استانداران بود

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندارجدید استان یزد اظهارداشت: من می توانستم تمام استانداران کشور را در یک روز انتخاب و به هیئت دولت معرفی کنم ولی برای اینکه بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم، چند ماه در این زمینه بررسی ها را انجام دادیم .

وی افزود : دولت مصمم است که دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب را به جد مورد توجه قرار دهد، و ما درحوزه انتخابات با کمترین مشکل و با بالاترین صیانت و مشارکت انجام دادیم و در حوزه احزاب هم الان هیچ حزبی در انتظار دریافت مجوز در وزارت کشور نیست.

رحمانی فضلی تصریح کرد: معیار انتخاب استانداران قدرت تعامل، قدرت هماهنگی، تجربه کافی، توان همراه‌سازی در استان‌ها و اجرا کننده برنامه‌های دولت است و برنامه‌هایی که دولت در موقع انتخابات ارائه کرده و مردم براساس آن به رئیس‌جمهور رای داده را استانداران باید در استان‌ها اجرا کنند و افرادی که اعتقادی به این برنامه‌ها نداشته باشند نمی‌توانند در استان‌ها مسئولیت داشته باشد.

این مسئول ویژگی دیگر مورد نیاز استانداران در این دولت را اعتدال دانست و گفت: تمام گروه‌های سیاسی که در چارچوب قانون قرار دارند برای ما مساوی هستند ولی ما با کسانی کار می‌کنیم که رویکرد اعتدالی داشته باشند و وحدت و انسجام داخلی مورد نیاز کشور است، همه اتفاقاتی که در کشورهای مجاور ما افتاد را اگر بخواهیم مورد توجه قرار دهیم مشاهده می‌کنیم که به دلیل عدم وجود اتحاد داخلی است.

وزیر کشور خاطر نشان ساخت: هیچ مکتبی در جهان غرب نتوانسته مفهوم آزادی را به معنای واقعی در عمل پیاده کنند، وتنها مکاتب الهی و به ویژه اسلام است که تعریف درستی در این زمینه داده و آنها هم از همین موضوع نگران هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی، گفت: امروز اگر آنها خلاف قول، تعهد و میثاق‌شان در یک سازمان بین‌المللی زیرحرف‌شان می‌زنند، نشان از قدرت، کرامت و جایگاه ایران و ملت ایران است  و تنها راه ما مقاومت و ایستادگی روی اصول و اعتقاداتمان است و عقل، فکر و تدبیر اقتضا می‌کند که باید همه ابواب و جنبه‌های قدرت را متناسب با این اصول برای خودمان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع رابطه ایران با آمریکا، یک موضوع ساده سیاسی یا اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی نیست، گفت: برخی افراد از سر سادگی، سطحی انگاری، غفلت یا بی توجهی دست به تحلیل‌هایی در این زمینه می‌زنند وموضوع اصلی مواجه آمریکایی‌ها با ما بحث اسلام است آنها با اسلامی که قدرت نفوذ در دل و عقل دارد مخالفت می‌کنند.

رحمانی فضلی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی را در هر بعدی از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ابعاد مختلف دیگر نگاه کنیم، می‌بینیم که محور اصلی فعالیت‌های کشور است و با توجه به وضعیت فعلی کشور، لازم است که استان یزد الگویی در زمینه های مختلف برای تمام کشور باشد.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: مردمی بودن، دانش بنیان بودن، درون‌زایی، برون‌نگری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است همه از مواردی است که یزد می‌تواند برای تمام کشور به نمایش بگذارد و به عنوان یک الگو مطرح شود.

وزیر کشر همچنین در ارتباط با نماینده زرتشتی شورای شهر یزد گفت: اعتقاد ما بر این است که این امور را باید در مجاری اصلی خودش پیگیری کنیم و اعتقاد داریم که این نظام و این کشور نباید در ارتباط با موضوعاتی که به نظر می‌رسد به راحتی قابل حل است هزینه‌های سیاسی و اجتماعی بدهد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه نظر رئیس قوه قضائیه با نظر وزارت کشور در این زمینه یکی بوده افزود: این موضوع دو بحث دارد که یکی بحث فقهی است و دیگری بحث سیاسی است که در بحث سیاسی با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم و ایشان فرمودند که این بحث باید به نوعی در جنبه اجتماعی و سیاسی قوی‌تر دیده می‌شد. 

وی تصریح کرد: رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور هم در این زمینه به دنبال رفع مشکل هستند و همه به نوعی به دنبال زمینه‌سازی حضور و مشارکت مردم هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.