مشهد- مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه پایانی صفر ۱۵۰ ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد برپا خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان بعدازظهر شنبه در نشست خبری با موضوع اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین خراسان رضوی و زائران پیاده دهه پایانی صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده ۱۵۰ دستگاه اتوبوس همراه با دو راننده که از مسیر شومولی به نجف، اعزام‌ ۵۵۰ پاکبان جهت نظافت شهرهای نجف کربلا و سه هزار و ۵۰۰ خادم پذیرایی زائران را برعهده دارند، همچنین ۴۰۰ مبلغ دینی انجام امورات فرهنگی را پیگیری می کنند.

وی افزود: امسال کمیته امداد و نجات به صورت ملی کار خود را انجام می دهد و با همکاری جامعه بسیج پزشکی، ۳۰ پزشک در مرزهای عراق ارائه خدمت می کنند.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ثبت نام زائران برای اعزام به اربعین حسینی از اول شهریور ماه جاری آغاز شده بود گفت: در حوزه پرواز به نجف و بغداد مشکلی نداریم اگرچه بعضا به دلیل مشکلات فنی، خللی جزئی وارد شده است اما پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به این کشور صورت می گیرد و بلیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان شده که حتی در مواردی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم فروخته شده است.

وی تصریح کرد: ۷۷ هزار و ۲۳۰ زائر اربعین را اسکان  خواهیم داد و برای اولین سال در سامرا، ۴ ایستگاه پذیرایی را ایجاد کرده ایم، همچنین ۵۶ ایستگاه زائر در خارج از مرزها و یک ایستگاه در مرز مهران توسط آستان قدس رضوی، دو ایستگاه در مرز شلمچه و چذابه راه اندازی شده است. 

فروزان ادامه داد: امسال حدود ۱۰ استان در ایجاد ایستگاه زائر در مبادی ورودی مشارکت کردند و ۱۵۰ ایستگاه پذیرایی از زائران در مسیرهای ۸۰۰ کیلومتری به مشهد قطعی شده است. 

وی در خصوص اتباع افغانی گفت: تنها مرزی که اتباع خارجی افغانی می توانند از آن عبور کنند مرز شلمچه است و حدود دو هزار نفر از مرز دوغارون عبور کردند و به عتبات عالیات مشرف شدند و تمامی زائران پاکستانی به گونه ای برمی گردند که در پیاده روی امام رضا(ع) شرکت کنند. 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به دهه پایانی صفر ابراز کرد: در این ایام، جاده قدیم‌ نیشابور به ملک آباد، مختص زائران امام هشتم است و به جز ماشین هایی که کارت تردد دارند، افراد دیگر حق تردد نخواهند داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.