رشت_ رخدادهای ۱۳ آبان درقالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مرور شد.

کودکان و نوجوانان گیلانی درس‌های سیزدهم ‌آبان را مرور کردند

به‌ گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هم‌زمان با  یوم‌الله  سیزدهم آبان و در سال‌روز سه رخداد تاریخی که جلوه‌ای از استکبارستیزی مردم ایران اسلامی را به تصویرمی کشد، کارکنان و اعضای  کانون استان گیلان ضمن حضور در راه‌پیمایی پرشور این روز، با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برضرورت پاس‌داشت از دست‌آوردهای استقلال ‌طلبانه تاکیدکردند.

برهمین اساس پیاده راه فرهنگی شهر رشت میزبان ایستگاه فعالیت‌های کانون شد و در این میان کودکان ونوجوانان ضمن آشنایی افزون‌تر با رخدادهای روز ملی مبارزه با استکبارجهانی، بابرنامه‌های خلاقانه مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی همراه‌شدند.

بنابراین گزارش، برپایی مسابقه ادبی«سنگر و قلم» و هم‌چنین معرفی وقایع ۱۳ آبان در قالب قصه‌گویی، ازجمله این برنامه‌ها بود و در همین زمینه کودکان و نوجوان ضمن ساخت کبوترهای کاغذی با بهره‌گیری از شیوه‌ی  «کاغذ و تا»، جلوه‌ای از صلح‌دوستی ملت مسلمان ایران را به نمایش‌گذاشتند.

چهره‌آرایی حاضران و امضای پیمان‌نامه از دیگر فعالیت‌های مربیان در این روز محسوب می شد و طی این فعالیت، کودکان و نوجوانان دل‌نوشته‌های خود را به شهدای ۱۳ آبان تقدیم‌کردند.

در همین راستا مربیان و اعضای ۳۱مرکز فرهنگی هنری ثابت، دو مرکز فراگیر، چهارکتاب‌خانه پستی، وهم‌چنین دو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اجرای برنامه‌های متنوعی این روز راگرامی داشتند.

طی اجرای این ویژه‌برنامه‌ها مربیان درقالب برپایی کارگاه‌های ادبی، نقاشی، خوشنویسی، قصه‌گویی، شعرخوانی، ماکت‌سازی و نشریه‌نگاری، به تشریح ویژگی‌های اخلاقی و انسانی شهدای ۱۳ آبان و هم‌چنین تبیین اهمیت   روز ملی مبارزه با استکبارجهانی برای آینده‌سازان ایران اسلامی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.