سنندج - در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و جابجایی آنان روز شنبه ۱۵ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری سنندج به پایانه های مرزی ایران و عراق اعزام شد.

اعزام ۱۵ دستگاه اتوبوس از سنندج به پایانه های مرزی ایران و عراق

به گزارش قدس آنلاینریال مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج  اظهار کرد: این اتوبوس ها براساس مصوبه استانداری و اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور از سوی سازمان سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج برای مشارکت در زمینه جابجایی زائران اعزام شده اند.

شکور صلواتی افزود: این اتوبوس ها طبق مصوبه در مرز خسروی استقرار می یابند اما با توجه به بسته شدن این مرز و در صورت باز نشدن طی امروز و فردا به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه جهت جابجایی زئران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه طبق تصمیات اتخاذ شده تا ۲۶ آبان ماه این اتوبوس ها باید در اختیار ستاد اربعین باشند گفت: بخشی از اتوبوس های اعزامی از سنندج در مالکیت سازمان اتوبوسرانی و برخی در مالکیت بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری سنندج اظهار کرد: همچنین یک دستگاه خودروی سواری شامل اکیپ بازرسی و تعمیرگاهی نیز همراه این اتوبوس ها به پایانه های مرزی عراق و ایران اعزام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با خدمات رسانی به موقع به زائران نقشی موثر در برگزاری مراسم اربعین امسال داشته باشیم.

**اعزام تیم های پزشکی و آمبولانس از کردستان برای خدمات رسانی به زائران 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به اعزام تیم های پزشکی به مرزهای ایران و عراق برای خدمات رسانی به زائران گفت: در این راستا تیم های فوریتی شامل پنج آمبولانس و ۱۰ نفر کارشناس فوریت ها به همراه تیم پشتیبانی شامل متخصصین داخلی، جراحی، زنان، بیهوشی، کودکان، پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی به مرزها اعزام شده اند.

هومن قصری افزود: این تیم ها به منظور استقرار و ارائه خدمات پزشکی به زائران در بیمارستان های صحرایی که توسط وزارت بهداشت در مرزهای خسروی، چزابه، شلمچه و مهران برپا شده، به این مناطق اعزام شده اند.

 از اول شهریور و همزمان با آغاز ثبت نام زائران برای پیاده روی اربعین حسینی تاکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است و جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند، این مسیر به تعداد یک هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، زمان طی کردن مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می‌کشد.

در مراسم پیاده روی اربعین به سوی کربلا از ابتدای مسیر تا انتهای آن تقریبا تمامی طول مسیر به وسیله چادرها یا سازه هایی تقسیم بندی شده است که عراقی ها به این هیات ها، موکب می گویند. موکب در واقع مکانی است که برای خدمات رسانی به زائران پیاده بر پا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.