کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه میزان زایمان سزارین اول در بیمارستان‌های دولتی بالای ۸۰ درصد بود، گفت: در حال حاضر این آمار در البرز به زیر ۳۵ درصد رسیده است.

آمار زایمان سزارین در البرز به ۳۵ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، حمید درفشی با اشاره به اینکه زایمان سزارین برای مادر و فرزند خوب نیست و هزینه‌های زیاد ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر زایمان بدون درد در استان وجود دارد و بچه با زایمان طبیعی دارای تنفس خوب است و مشکل سندرم داون پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر سه ماه یک بار پزشکان کنترل می‌شوند و هر پزشکی که آمار سزارین آن بالاتر از حد نرمال باشد اخطار دریافت می‌کند و پول سزارین از کارانه آن‌ها کم می‌شود، بیان کرد: پول انجام زایمان طبیعی از سزارین بیشتر شده تا پزشکان به اجرای زایمان طبیعی تشویق شوند.

درفشی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در البرز دچار مشکل بوده است، اضافه کرد: در سه سال اخیر ۶ بیمارستان به عنوان زیرساخت در بخش درمان و آموزش ساخته و سه دانشکده داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت ساخته، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه بیشتر از ۶۰ درصد تولیدات دارو با استان البرز در ارتباط است که این داروها در سراسر کشور توزیع می‌شود، عنوان کرد: دارو در کل کشور وضع مطلوب دارد و ۹۰ درصد داروی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود  به نحوی که در حال حاضر داروخانه‌های استان وضعیت خوبی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.