دیشموک- مسیر ارتباطی به روستای امیرآباد دیشموک در حال آسفالت شدن است و این امر امید را در دل مردم آن منطقه زنده کرده است.

روستای امیرآباد دیشموک صاحب مسیر ارتباطی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  مسیر ارتباطی به روستای امیرآباد دیشموک در حال آسفالت شدن است و این امر امید را در دل مردم آن منطقه زنده کرده است.

نامناسب بودن مسیر ارتباطی؛ یکی از دغدغه های اصلی مردم اهالی ساکن در این روستا بود و به واسطه عدم راه ارتباطی مطلوب در تابستان با گرد و خاک و زیاد و در زمستان با گل و دردسرهای فراوان دست و پنجه نرم کردند.

در این روستا همچنین شهیدی به نام شهید محمد زمان تاراج به سال۱۳۴۲ چشم به جهان گشود او که از خانواده محروم بود به دلیل فقر و اقتصادی نتوانست به کسب علم ودانش بپردازد،  وی به خدمت سربازی اعزام شد و یکی از ویژگی های اخلاقی شهید تاراج رابطه متواظعانه او باخانواده ومردم بود .

مسئولان نسبت به مناسب سازی راه ارتباطی روستای امیرآباد کمر همت ببندند تا از مهاجرت مردم از روستا به شهر جلوگیری شود.

اینجا امیرآباد یکی از روستاهای از توابع بخش دیشموک و از روستاهای پرجمعیت بخش است.

با گذشت بیش  از۳۸ سال از انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با وجود ارائه خدمات بسیار مطلوب به مردم حتی در دورافتاده ترین نقاط محروم کشور به ویژه دیشموک، روستای امیرآباد با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند.

از میان این روستا گذری کردیم و اساسی‌ترین مشکل مردم امیرآباد را به درستی لمس کردیم.

جاده؛ در تابستان خاک این راه ارتباطی و در زمستان گِل و وضع اسفبارجاده، مردم را آزار می‌دهد.

مهمترین دلیل این امر، نبود راه ارتباطی مناسب به ویژه برای فصل بارانی پاییز و زمستان می‌باشد.

روستای امیرآباد با ۹۰خانوار و جمعیتی بیش از ۴۵۰ نفر در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر دیشموک مرکز بخش دیشموک قرار دارد.

اهالی روستا یکی از مهمترین دغدغه‌ها و معضلات اساسی خود را، راه ارتباطی عنوان کرده و افزودند: علاوه بر اینکه راه ارتباطی روستا، آسفالت ندارد، فرعی‌های روستا هم کاملاً خاکی بوده است.

مردم روستای امیرآباد دیشموک با بیان اینکه، عمده ترین مشکلشان جاده ارتباطی است، تصریح کرد: پیگیری زیاد انجام داند ولی تنها جواب مسئولان، نبود اعتبار بوده است!

این روستا دارای یک مدرسه ابتدایی و فاقد مدرسه راهنمایی و دبیرستان است.

امیری از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار بیان کرد: بیش از ۵۰ دانش آموز مقطع راهنمایی این روستا دارد یا در شهر دیشموک با تحمل سختی های فراوان به تحصیل می پردازند و یا از تحصیل خودداری می کنند.

وی افزود:  بیشترین ترک تحصیل کنندگان، دختران این روستا هستند .

وی با بیان اینکه، این روستا فاقد مسجد می باشد، خاطرنشان کرد: یکی از خیران اهالی روستا بیش از دوهزار متر زمین برای ساخت مسجد در این روستا اقدام کرد ولی تاکنون از هیچ مرکزی، جهت ساخت مسجد مساعدتی صورت نگرفت.

۴ کیلومتر از مسیر این روستا آسفالت می شود

با تلاش مسئولان متولی کار آسفالت ۴ کیلومتر از مسیر این روستا در حال انجام است .

اهالی این روستا با رفع یکی از مشکلات و مرتفع شدن دغدغه اساسی خویش؛ به آینده امیدوار شده و زمینه توسعه و آبادانی را فراهم می بینند.

حسن امیریان بخشدار دیشموک در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه، ۴ کیلومتر از راه ارتباطی این روستا در حال آسفالت شدن است، گفت: در تلاشیم تا با رایزنی با پیمانکار ۴ کیلومتر دیگر این مسیر منتهی به نزدیک ترین آسفالت؛ هم آسفالت شود.

وی افزود: اعتبار آسفالت این مسیر بیش از ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان است.

امیریان گفت: ۴ کیلومتر دیگر این مسیر هم در دست بررسی  است که ان شاء الله با رایزنی با پیمانکار و رئیس اداره راه کهگیلویه و دیگر مسئولان در تلاش هستیم که در آینده آسفالت شود.

بخشدار دیشموک از آسفالت مسیر ارتباطی این روستا ابراز خرسندی کرد و متذکر شد: یکی از مهمترین مشکلات این روستا؛ نبود راه ارتباطی مطلوب آسفالته بود که به فضل الهی بزودی مرتفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.