فردیس- مراسم معارفه رسمی اولین شهردار فردیس با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد تا منوچهر غفاری به شکل رسمی عهده دار مسئولیت اداره این شهر نیم میلیون نفری شود.

فعالیت رسمی اولین شهردار فردیس آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این مراسم که صبح امروز دوشنبه به میزبانی فرهنگسرای ولایت شهر فردیس برگزار شد امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد تصمیم گیری است گفت: از نگاه من همه اعضای شورا یکسان هستند و به عنوان منتخبان مردم باید در مسیر صلاح مردم حرکت کنند.

حجت الاسلام ایمانی افزود: اجازه تضعیف شورای شهر را نخواهیم داد اما هرجا اشکال ونقصی ببینیم براساس امر به معروف ونهی از منکر تذکر می دهیم و نقد می کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی ادارات دولتی فردیس باید در اولویت قرار گیرد گفت: انتظار و توقع ما این است که شورای شهر کرج به یاری فردیس بیاید و برای بهبود اوضاع در این شهر یاریگر ما باشد.

امام جمعه شهر فردیس خواستار تعیین تکلیف به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی نیمه کاره این شهر شد و گفت: این پروژه ها با سرمایه مردم احداث شده و بی توجهی به آن خیانت محسوب می شود.

در جهت تبدیل فردیس به بهترین شهر حرکت کنیم

فرماندار شهرستان فردیس هم در سخنانی با تاکید براینکه برای حرکت این شهر به سمت تبدیل شدن به بهترین شهراستان و کشور همه مسئولان ودست اندرکاران باید همراه هم باشند گفت: توقع می رود اعضای شورای شهر با تخصص های مختلف خود آنچه در توان دارند برای این شهر صرف کنند.

حمید احدی افزود: ما هم در کنار مجموعه مدیران شهری برای توسعه و آبادانی شهر خواهیم بود وتمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

پایین بودن سرانه های خدماتی فردیس

رییس شورای شهر فردیس نیز در این مراسم با اشاره به پایین بودن سرانه های خدماتی در فردیس گفت: شهر نیم میلیون نفری فردیس فاقد یک تخت بیمارستانی است و در بعد سرانه ها از جمله فضای سبز، آموزشی و ورزشی فرهنگی دچار کمبودهای فراوانی است.

رضا اسماعیلی ذبیحی اظهار کرد: بیش از نیمی از درآمد فردیس در اختیار شهرداری کرج بوده است گفت: در حال حاضر دو پروژه عمرانی بزرگ شهر فردیس به شکل نیمه کاره متوقف شده که توقع می رود شهرداری کرج در جهت تکمیل آنها اقدام کند.

رییس شورای شهر فردیس محدودیت حریم شهر را دیگر مشکل این شهر دانست و گفت: متاسفانه طبق ضوابط سه برابر محدوده شهری حریم شهر محسوب می شود اما برای فردیس این اتفاق نیافتاده وما چیزی به اسم حریم شهر نداریم.

اسماعیلی ذبیحی ساخت وساز غیر مجاز را بزرگترین مشکل  شهر فردیس در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: در این خصوص تدوین طرح تفضیلی شهر و تسریع درارائه آن از سوی شهرداری به شورا ضروری است.

مطالبات بر زمین مانده مردم فردیس

پایان بخش مراسم معارفه صحبت های شهردار جدید فردیس بود. منوچهر غفاری با قدردانی از اعتماد اعضای شورای شهر به واسطه واگذاری مسئولیت شهرداری به وی گفت: مطالبات مردم فردیس در سال های متمادی بر روی زمین مانده که ما تلاش می کنیم در جهت تحقق آنها گام برداریم.

وی با بیان اینکه برای حرکت در جهت حل مشکلات راهی جز تعامل وهمفکری و اتحاد نداریم گفت: فردیس نواقص بارز و مهمی دارد که باید در جهت مرتفع کردن آنها تلاش کرد.

شهردار فردیس با ابراز امیدواری نسبت به تقسیم اموال و دارایی های فردیس وانتزاع آن از کرج گفت: در این خصوص شهردار کرج قول مساعد داده است.

وی در پایان تصریح کرد:این قول را می دهم تا در جهت جبران کاستی ها و کمبودهای موجود تمام توان خود را به کار بگیرم ودر این راه از همه دستگاه ها توقع داریم تا ما را یاری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.