اهواز_مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان در رابطه با کشاورزانی که کل مبلغ فروش گندم خود را دریافت نکرده‌اند؛ می گوید: با اقدام رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا آخر این ماه کلیه مطالبات کشاورزان خوزستان پرداخت می شود.

نارضایتی کشاورزان از پرداخت نشدن پول گندم/ مسئولان: درصد بسیار جزئی پرداخت نشده است

قدس آنلاین_گروه استانها_ حدیث کریمی: بیشتر مردم شهرستان ایذه شغل شان دام پروری و کشاورزی است چرا که در آن منطقه صنایع صنعتی و تولیدی بسیار اندک و انگشت شمار هستند. اکنون که فصل کشت و کار است کشاورزی به سمت اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آمدند تا هزینه فروش گندم خود که تیرماه امسال را بگیرند تا برخی از آن ها دست خالی و برخی ها هم با دست پر به منازل خود بازمی گرددند.

این برگشت یعنی خبری از کشت های این فصل نیست شاید برخی از آنها بتوانند کشتی انجام بدهد اما نه مثل هر سال که شالیزارهای شهرستان ایذه سرسبز بوده اند.
نوروزی که اهل روستا راسفند است، می گوید: راه درآمدم از زمانی که بدنیا آمده ام تا کنون کشاورزی و دامداری است اکنون که هزینه فروش گندم را دریافت نکردم، چگونه چرخ زندگیم را بچرخانم.


او ادامه می دهد: در این وضعیت بی آبی و کم آبی، با هزار بدبختی مزد زحمات خود را به اداره بازرگانی و غلات فروختیم اما اکنون از تیرماه تا به حال خبری از پرداخت نشده است. چگونه باید کشت این فصل را انجام بدهم؟  

کشاورز دیگری که اهل روستای نوترکی شهرستان ایذه  عنوان می کند: در عجبم که چطور است پول گندم هایی که شبانه روز زحمت کشیده ایم را به ما ندادند یا اگر دادند قسمتی از آن را پرداخت کردند؟

او بیان می کند: برای دریافت یک وام کلی باید از پله ها و این اتاق به آن اتاق برویم تا جهاد کشاورزی به ما نامه برای وام دهد، بعد هم در صف بانک ها بمانیم شاید فرجی شود این هم نتیجه فروش گندم ما شده است.

طاهری می گوید: از مسئولان تقاضا داریم دست ما سرپرستان خانوار ها بگیرند امرار معاش ما از این طریق است کاری دیگری نداریم که بخواهیم با آن امرار معاش داشته باشیم، حالا با تاخیر پرداخت شود موردی نیست.


تنها درصد بسیار جزئی از وجوه گندم کشاورزان پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان در خصوص اعتراضات برخی از کشاورزان ایذه مبنی بر اینکه هزینه های فروش گندم آن ها تا کنون پرداخت نشده است، می گوید: پس از بررسی از سوی کارشناسان این شرکت مشخص شد، فردی که به عنوان نمونه مدارک خود را ارائه کرد است، در تاریخ های ۱۱ و ۱۸ خرداد ماه امسال وجوه گندم را دریافت و مستندات به وی ارائه شد.

سیاوش حسین پور اظهار می کند: از آغاز فصل برداشت گندم در سالجاری تاکنون حدود یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان زحمتکش تحویل مراکز خرید این شرکت شده است که کل وجوه این گندم ها حدود یک هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان می باشد.

سیاوش حسین پور بیان می کند: با سیاست گزاری های مطلوب همه جانبه دولت، تلاشهای بی وقفه مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت های بی دریغ بانک کشاورزی تاکنون مبلغ یک هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی پرداخت و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است. تنها حدود ۴ میلیارد تومان از وجوه گندم کشاورزان پرداخت نشده که با احتساب این حجم از خرید، حدوداً کمتر از نیم درصد می شود که آن هم در صورت تامین اعتبار از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری این مبلغ نیز در اسرع وقت به آنان پرداخت می شود.


او اضافه می کند: خرید رسماً به اتمام رسیده است و لازم به ذکر می باشد استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیر عامل غله خوزستان تصریح می کند: در فصل خرید سالجاری با همت کارشناسان این شرکت اقدام به ایجاد سامانه خرید هدفمند گندم شد، که نه تنها از ایجاد صفوف در مقابل درب مراکز خرید جلوگیری کرد، بلکه به دلیل نوبت دهی به کشاورزان بابت تحویل گندم، نوعی نظم و انضباط در مراجعه به مراکز خرید را به دنبال داشت و کشاورزان عزیز را از سرگردانی و معطلی در صفوف کامیون های حامل گندم در امان داشت.

حسین پور در رابطه با کشاورزانی که کل مبلغ فروش گندم خود را دریافت نکرده‌اند؛ می افزاید: با عنایت به این نکته که تمامی کشاورزانی که تقریبا  تا تاریخ ۱۰ تیرماه امسال گندم خود را تحویل داده‌اند و در سامانه بانک کشاورزی نامشان ثبت شده است،  صد درصد پول خود را دریافت کرده‌اند. مگر کشاورزانی که بعد از۱۰ تیرماه امسال اطلاعات فروش را در سامانه بانک کشاورزی ثبت کرده اند،  به دلایل متعدد موفق به دریافت وجوه خود نشده اند. نهایتاً  با توجه به متمرکز بودن پرداخت وجوه کشاورزان  با عنایت معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا آخر این ماه کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.