بیرجند- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه ما برای نیروی متخصص اطفال در خراسان جنوبی به حداقل رسیده است گفت: در خراسان جنوبی کمبود متخصص بیهوشی داریم که این امر در بیرجند بیشتر از شهرستان‌ها است.

استان خراسان جنوبی از کمبود متخصص بیهوشی رنج می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، محمد دهقان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی کمبود متخصص بیهوشی داریم که این امر در بیرجند بیشتر از شهرستان‌ها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه پزشکان متخصص جراحی عمومی در خراسان جنوبی کمبود داریم افزود: سال گذشته شهرستان‌های بزرگ موظف شدند شهرهای کوچک مجاور خود را در بحث تامین نیرو پوشش دهند که این کار انجام شد و بخشی از نیروهای متخصص در شهرستان‌های کوچک از این طریق تامین شد و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امسال جذب سهمیه ۵۷ نیروی پزشک متخصص برای خراسان جنوبی را داریم که کار توزیع این نیروها در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی از دو هفته گذشته آغاز شده و تاکنون حضور ۵۳ نفر از متخصصان در استان قطعی شده که از این تعداد ۹ نفر به بیرجند، ۷ نفر به فرودس، ۷ نفر طبس، ۴ نفر نهبندان، ۵ نفر بشرویه، ۳ نفر سربیشه، ۴ نفرسرایان و ۴ نفر به درمیان اختصاص دارد.

دهقان با بیان اینکه در حال حاصر دغدغه نیروی متخصص اطفال در خراسان جنوبی به حداقل رسیده و به جز دو بیمارستان تا مهر آینده مشکلی وجود ندارد افزود: تعدادی از متخصصان به عنوان جایگزین برای پزشکان طرحی که دوره آنها به اتمام رسیده خواهند بود و بخشی سهمیه جدید استان هستند.

وی اظهار داشت: متخصصینی که جایگزین برای پزشکان طرح هستند و دوره آنها به اتمام رسیده در رشته‌های نرولوژی، داخلی، قلب، بیهوشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی عمومی، چشم، رادیولوژی، کودکان، زنان، طب، اورژانس، روان پزشکی، جراحی مغر و اعصاب، آسیب شناسی و ارتوپدی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.