وزیر خارجه ایران با اشاره به استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان در خاک عربستان سعودی، بر نقش مقامات آمریکایی در افزایش ناامنی در منطقه تاکید کرد.

واکنش های توئیتری ظریف به استعفای سعد حریری

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چند پیام توئیتری به استعفای سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان در خاک عربستان سعودی واکنش نشان داد.

 ظریف در توئیتر خود نوشت: «ثابت شده که سفرها به عربستان سعودی ستیزه‌جو، برای سلامت منطقه خطربار بوده‌اند. سفر ترامپ(به عربستان سعودی) سرکوبگری‌ها در بحرین را موجب شد و به دنبال آن معضل قطر ایجاد شد».

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «سفرهای کوشنر (داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا) و نخست‌وزیر لبنان (به عربستان سعودی)، به استعفای عجیب و غریب الحریری در خارج از کشور انجامید. البته که ایران متهم به دخالت می‌شود».

ظریف همچنین نوشت: «پادشاهی عربستان سعودی با بمباران یمن را با خاک یکسان می‌کند، هزاران فرد بیگناه از قبیل نوزادان را می‌کشد، بیماری وبا و قحطی را گسترش می‌دهد اما این ایران است که متهم می‌شود».

وی افزود: «پادشاهی عربستان سعودی مشغول جنگ‌های تجاوزگرانه، زورگیری گویی منطقه‌ای، رفتارهای بی ثبات کننده و اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است و ایران را به به خاطر عواقب اقداماتش مقصر می‌داند».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.