پاسپورت و ویزا همه بهانه است تنها خود آقاست که باید راه رفتن و پرکشیدن را برایت هموار کند. اما این روزها عده ای هستند و با مدارکی که به امضای اباعبدالله رسیده آمده اند تا فقط به خاندان کرامت خدمت کنند. نوکران ارباب خوب می دانند هیچ لذتی بالاتر از این نیست که در این ایام چنین لباسی بر تن کنند و برای خدمت قدم به سرزمین کربلا بگذارند.

راهی خدمت شدند با یک سربند یا اباعبدالله

قدس آنلاین- باز هم صدا می آید صدای قدم ها، صدای سایش کفش ها بر سینه جاده ها، صدای تپش، تپش قلب هایی عاشق و قدم هایی که فقط برای نوکری برداشته می شود. مقصد از همین ابتدای راه پیداست تنها برای یک هدف، گام نخست را بر می داری، می روی برای رسیدن به معشوقت، می روی تا باخودش دردهایت را نجوا کنی تا راه درمان را برایت بگوید و می روی که استخوانی سبک کنی و برگردی. فرصت کم است آری اربعین می آید و باز هم زینب است و قتلگاه، زینب است و سوز پیمان شکنی آشنایان.

مدارک رفتن را باید خودش امضا کند

پاسپورت و ویزا همه بهانه است تنها خود آقاست که باید راه رفتن و پرکشیدن را برایت هموار کند. اما این روزها عده ای هستند و با مدارکی که به امضای اباعبدالله رسیده آمده اند تا فقط به خاندان کرامت خدمت کنند.

نوکران ارباب خوب می دانند هیچ لذتی بالاتر از این نیست که در این ایام چنین لباسی بر تن کنند و برای خدمت قدم به سرزمین کربلا بگذارند.

آنها روزها انتظار می کشند و ملتمسانه می خواهند که دعوت شوند تا از زوار بخواهند آبی از دستشان بگیرند، آنها می روند تا هرچه دارند تقدیم آقایشان کنند اگرچه دیر آمده اند.

زمان، قافله این عاشقان را هزار و چهارصد سال دیرتر به صحرای کربلا راه داده و حالا به اصرار خواستارند تا آبی دست زائران دهند و انگار هر جرعه ای از این آب، آبی بر آتش جانشان می نشاند.

برپایی موکب هایی از روستاهای کوچک

قدم به قدم موکب ها برپاست برخی از کوچکترین روستاها آمده اند، روستاییانی که هر چه داشته اند را در طبق اخلاص گذاشته اند و آمده اند تا جزو جاماندگان اربعین نباشند.

یکی از این موکب ها، موکب روستایی ده آباد از توابع استان اصفهان و بخش امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد است. دعوت شدگان ارباب از این روستای کوچک آمده اند و با تمام وجودو با عشق در حال تدارکات هستند. حجت الاسلام ابراهیم عسگری که از مسئولان موکب زائران حسینی روستای ده آباد شهرستان نظنز است. می گوید: مردم این روستا و روستاهای اطراف این شهرستان ماه هاست که برای تهیه ملزومات این سفر معنوی در تکاپو هستند و برخی از آنها با کمترین کمک خود را در بزرگترین حماسه شریک کردند. آری آنها روستاییانی هستند که با تلاش، خود را به شارع العباس عمود ۱۴۴۰ رسانده اند تا با صفای دل فقط خدمت کنند. اینها همه گوشه ای از خدمت رسانی به زائران ارباب است و با چشم دل پیداست که ارباب نظاره گر این همه لطف است. آری همه عبدیم در برابر خداوند، همه یکی شدن برای یک هدف و چه زیبا معنی پیدا می کند وحدت در عین تفاوت، گویا همه از یک مادریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.