ایلام- استاندار ایلام گفت: تاکنون بیش از ۵۵ درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای حضور در کنگره عظیم اربعین انتخاب کردند.  

خروج بیش از ۵۵ درصد زائران اربعین از مرز مهران

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه تا شب گذشته حدود ۹۶۰ هزار نفر از طریق مرز مهران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین تردد کردند، اظهارداشت: در همین مدت بیش از ۲۱۰ هزار نفر از زائران از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران از کربلای معلی آغاز شده است، افزود: در صبح امروز بیش از ۲۵ هزار نفر از زائران به مهران بازگشته اند.

استاندار ایلام به عدم پذیرش زائران بدون ویزا توسط دولت عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از نظر امنیت و کنترل ترافیک کاملاً بصورت مدیریت شده تردد زائران را رصد کرده و خوشبختانه مشکل چندانی در این خصوص بوجود نیامد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه ترافیک مسیرهای مواصلاتی استان با سیستم مانیتورینگ کاملاً تحت کنترل است، بیان داشت: این کنترل ترافیک به جهت کنترل حجم جمعیت در مرز بوده تا زائران به راحتی بتوانند از مرز خروج کنند.

وی به وضعیت پارکینگ بزرگ اربعین اشاره و تصریح کرد: سرویس های بهداشتی، آب، سیستم روشنایی و ... پارکینگ بزرگ اربعین مهران به خوبی ساماندهی شده و تعداد چشمه های سرویس های بهداشتی این پارکینگ در سال جاری به دو برابر سال گذشته افزایش یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به هماهنگی و همراهی خوب دستگاه های نظامی استان برای کنترل عبور و مرور در مرز مهران، ادامه داد: همه دستگاه ها همچون حمل و نقل، علوم پزشکی، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، ستادهای مردمی، ستاد اطلاع رسانی و نیروهای مردمی و ... در این اربعین فعالیت چشمگیری داشته و از همه آنها نهایت سپاسگزاری و قدردانی را داریم.

سلیمانی دشتکی به حوادث رانندگی اتفاق افتاده در این ایام اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسئله امنیتی چالش برانگیز در ایام اربعین بوجود نیامد و تنها حوادث رانندگی مشکل آفرین بوده و در یکی از این حوادث که بدره عراق اتفاق افتاد و منجر به زخمی شدن حدود ۴۰ نفر از زائران گردید، مشکلاتی را بوجود آورد.

وی با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهارداشت: برای انتقال زائران از مرز مهران به دیگر نقاط کشور، روزانه حدود ۳ الی ۴ هزار دستگاه اتوبوس آماده شده و موکب های متعدد در تمامی شهرستان های استان برای پذیرایی از زوار کماکان آماده است و در بازگشت از زوار اربعین پذیرایی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.