کرج- استاندارالبرز گفت: یکی از تکالیف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، پیش بینی احداث مرکز غربالگری است و با همکاری شهرداری کرج و بهزیستی باید ظرف مدت ۲ هفته اقدامات و هماهنگی ها برای راه اندازی مرکز غربالگری انجام شود.

مرکز غربالگری استان البرز ظرف ۲ هفته راه اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت:هر چند این استان به عنوان سی و یکمین استان در تقسیمات کشوری است این رقم نباید البرز را در عملکرد هم در جایگاه آخر قرار دهد، ونقشه و افق عملکرد مسئولان البرز کسب پنج رتبه نخست در کشور است.

وی افزود: هماهنگی و تلاش مسئولان استان باید به کسب پنج رتبه اول در کشور منتهی شود، اینکه البرز سی و یکمین استان کشور در تقسیمات کشوری است دال بر این نیست که باید در رتبه سی و یکم هم قرار داشته باشیم.

نجفی در ادامه با تأکید بر لزوم حضور شخص مدیر در جلسات تصمیم گیری استانی افزود: اینکه مدیران ارشد در جلسات حضور داشته باشند، بنوعی ضمانت اجرایی تصمیمات و تکالیف محوله خواهد بود.

استاندارالبرز همچنین نقش صدا و سیما و رسانه ها را نیز در فرهنگسازی پیشگیری از مواد مخدر مورد اشاره قرار داد و گفت: عزم همه مسئولان بهبود وضعیت شاخص ها و شرایط اجتماعی است و مردم نیز از دریچه رسانه ها می توانند نسبت به این اهتمام آگاه شده و خود نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه ها وارد میدان مشارکت شوند.

دکتر نجفی بیان کرد: یکی از مباحث پدافندغیرعامل نیز مسئله پیشگیری تهدیدهای احتمالی است که در تصمیمات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید به بحث پدافند توجه شود.
وی افزود: به موازات اقدامات اجرایی و زیر ساختی، کارهای فرهنگی با رویکرد پیشگیرانه مورد لحاظ قرار گیرد.

در ادامه این نشست مصوبات و تصمیمات جلسه قبل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بررسی شد.

آموزش دانش آموزان نسبت به تهدیدهای فضای مجازی، پیش بینی مرکز نگهداری شبانه در سهرابیه و حصارک، راه اندازی مرکز غربالگری استان ظرف مدت ۲ هفته، معرفی ۱۵۰ سمن به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای برگزاری کلاس های آموزشی و پیش بینی درمانگاه درمان مدار در قالب اجرای طرح کرامت از جمله موضوعات طرح شده در این نشست به شمار می رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.