رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال اجازه عبور زائران غیر مجاز را ندادیم گفت: ۱۱ هطار نفر قصد عبور غیر مجاز به خاک عراق را داشتند که مرزبانی مانع شد.

ممانعت از عبور ۱۱ هزار زائر غر مجاز به خاک عراق

به گزارش قدس آنلاین، حسین ذوالفقاری در پانزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال حرکت زائران مراسم اربعین روان‌تر و بهتر از سال گذشته انجام شد، افزود: امسال اجازه ندادیم افراد غیرمجاز از مرز عبور کنند. حدود ۱۱ نفر قصد داشتند از مسیرهای غیرمجاز مرزی عبور کنند که توسط مرزبانان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امسال با آن مواجه شدیم، اعتبار اینترنتی است که در مسیر نجف و کربلا نسبت به پارسال در این مورد کمبود داشتیم. وزیر ارتباطات اعلام کرد که طرف عراقی تجهیزات لازم را قرار نداده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در چند روز آینده با برگشت زائران مواجه هستیم، گفت:روز گذشته ۱۰۴ هزار نفر از زائران از سفر زیارتی خود برگشتند.

وی درخصوص لغو ویزا بین ایران و عراق گفت: زیرساخت‌ لازم در ۲ کشور باید ایجاد شود. این یک راهبرد اساسی برای آینده لغو ویزای مراسم اربعین اس

ذوالفقاری بیان کرد: ۷۰۰ دستگاه‌ خودرو از طریق ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته تا در صورت نیاز از آنان هم برای تردد زائران استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.