هواداران استقلال در منطقه کاتالونیا در اعتراض به دستگیری رهبران خود اعتصاب سراسری کردند.

اعتصاب در کاتالونیا موجب کُندی حمل‌ونقل و بسته شدن راه‌ها شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اثر اعصاب در کاتالونیا که با فراخوان سراسری هواداران استقلال این منطقه به انجام رسیده است، تعداد زیادی از مردم به بازداشت سیاستمداران معزول خود اعتراض کردند.

به گزارش رویترز، این اعتصاب موجب بسته شدن برخی راه ها شده است. سیستم حمل و نقل عمومی نیز با کُندی فراوان به جابجائی مردم مبادرت می کند.

اتحادیه طرفداران استقلال در کاتالونیا (CSC) با حمایت گروه های مدنی مجلس ملی کاتالان (ANC) که رهبران‌شان ماه گذشته به اتهام فتنه‌ افروزی زندانی شدند، فراخوان برگزاری این اعتصاب را داده و از آن حمایت کرده اند.

خبرها حاکیست، تعداد کثیری از مردم در بزرگراه‌ های اصلی تجمع کرده، پلاکاردهایی در دست داشتند و شعار می‌دادند: زندانیان سیاسی را آزاد کنید.

این در حالیست که درگیری های پراکنده ای نیز در برخی از نقاط این منطقه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش دادستان اسپانیا اعلام کرد که رئیس معزول منطقه کاتالونیا را به اتهام یاغی‌ گری و سوء استفاده از اموال عمومی و نیز نقش وی در تلاش برای اعلام استقلال کاتالونیا محکوم دانسته و او باید خود را به دادگاه اسپانیا معرفی کند؛ اما «پیگدمون» با وجود صدور احضاریه‌ دادگاه در روز پنج شنبه هفته گذشته، در دادگاه حاضر نشده بود.

گفتنی است، پس از آنکه چندی پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال‌سازی ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.