در لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ آمریکا، ۴،۶ میلیارد دلار برای مقابله با «تهدیدات روسیه» در اروپا اختصاص یافته، ضمن اینکه پنتاگون و وزارت خارجه موظف شده‌اند سالانه گزارشی در باره روسیه ارائه دهند.

بوجه ۴،۶ میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با «تهدیدات روسیه» در اروپا

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: در لایحه قانونی مربوط به بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۱۸ در ایالات متحده تاکید شده است که پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا باید راهکار مناسبی برای مقابله با «تهدیدات روسیه» در اروپا تهیه کنند.

این دو وزارتخانه هر سال باید گزارشی از روند اوضاع در روسیه در زمینه دفاعی و مسائل امنیتی به کنگره ارائه دهند. در واقع کارشناسان آمریکایی باید راهکارها و امکانات نظامی، اطلاعاتی و سایبری روسیه را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند. نمایندگان کنگره برای این منظور برای سال مالی ۲۰۱۸ مبلغی معادل ۴،۶ میلیارد دلار بودجه اختصاص داده اند.

کمیته امور نیروهای مسلح هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا با مفاد لایحه قانونی بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۱۸ (که از اول اکتبر آغاز شده) موافقت کرده اند.

یکی از مفاد این اختصاص بودجه ویژه برای مقابله با به اصطلاح «تهدیدات روسیه در اروپا» است که حجم کلی بودجه درنظر گرفته شده برای این منظور حدود ۴،۶ میلیارد دلار است. این بودجه باید برای تقویت مواضع متحدان آمریکا در ناتو هزینه شود. بیش از ۱۰۰ میلیون دلار این بودجه برای ارتقای امکانات دفاعی کشورهای حوزه دریای بالتیک اختصاص یافته است.

علاوه بر این، کنگره آمریکا به وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا اجازه داده است تا کمک مالی-نظامی معادل ۳۵۰ میلیون دلار، از جمله ارسال تسلیحات نظامی برای کشور اوکراین اختصاص دهند.

کمیته نیروهای مسلح دو مجلس کنگره آمریکا همچنین بار دیگر استفاده از بودجه پنتاگون برای هر نوع همکاری با وزارت دفاع روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

این لایحه قانونی بعد از تصویب در مجلس نمایندگان و سپس سنای کنگره، برای امضاء "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه با مفاد این لایحه قانونی موافقت کرده اند، به نظر نمی رسد که تصویب آن دچار مشکل خاصی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.