۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: 573102

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری شامگاه پنجشنبه در سن ۷۵ سالگی به دیار باقی شتافت.

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، اکبر افتخاری پیشکسوت فوتبال ایران که متولد سال ۱۳۲۱ بود امروز در بیمارستان ابن سینای تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

افتخاری پس از پایان دوره ابتدایی وارد شهر اهواز شد و وارد باشگاه فوتبال کلنی خوزستان شد و در آن تیم با بازیکنانی همچون مهراب شاهرخی و ناظم گنجاپور همبازی شد و با همین تیم در مسابقات کشوری دوم شد و این زمینه ساز حضور او در تیم ملی و باشگاه دارایی تهران شد و از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ در این باشگاه بازی کرد.

این پیشکسوت در سال ۱۳۴۷ همراه با تیم ملی توانست به قهرمانی جام ملتهای آسیا دست یابد.

بعد از کسب این قهرمانی و منحل شدن تیم دارایی، افتخاری به تیم استقلال رفت و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم بازی کرد و پس از آن بخاطر اختلاف بازدراکو رایکوف مربی سابق استقلال مجبور به ترک این باشگاه شد.

افتخاری پس از جدایی از استقلال به تیم عقاب رفت و بعد از آن هم به تیم پرسپولیس پیوست اما مدت کوتاهی را برای سرخپوشان بازی کرد و پس از آن برای همیشه با دنیایی فوتبال خداحافظی کرد. 

افتخاری همراه با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ بازی کرد و پس قهرمانی ایران افتخاری نیز به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. هم‌چنین او در بازی فینال در برابر اسرائیل یکی از دو گل پیروزی ایران را به ثمر رساند و  به تیم منتخب آسیا نیز دعوت شد و با تیم منتخب آسیا برابر آرسنال قرار گرفت. با اینکه منتخب آسیا در این بازی ۴ بر دو بازی را واگذار کرد اما یکی از دو گل را افتخاری به ثمر رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.