نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس، گفت: روز اربعین در عراق بیش از ۲۰ میلیون راه پیموده و پیاده از ۴۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتر در کربلا موج می‌زد.

آل سعود و یهود متحد شدند تا اسلام را نابود کنند

قدس آنلاین- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس، گفت: روز اربعین در عراق بیش از ۲۰ میلیون راه پیموده و پیاده از ۴۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتر در کربلا موج می‌زد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: کاروان انصارالحسین ۷۵ روز قبل از مشهد پیاده راه افتادند و روز پنجشنبه وارد کربلا شدند و بنده از رسانه‌های داخلی این گلایه را دارم، یک کاروان با این عظمت که بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر راه رفتند، مرد و زن از کنار قبر امام هشتم(ع) راه افتادند به سمت سرزمین کربلا، متأسفانه رسانه‌های داخلی این حرکت را پوشش ندادند و رسانه‌های استان نیز این حرکت را درست پوشش ندادند.
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه پیاده روی اربعین غوغا بود، گفت: آنچه قابل تعمق است، دو مسئله است، مسئله اول وضعیتی است که این ۲۰ میلیون نفر که از بیش از ۶۰ کشور در این پیاده روی نقش داشتند، در باطن آن‌ها چه می‌گذشت، در باطن و نفوس آنان شوق و شور بود که گویی در تمام وجود و تک تک سلول‌های بدنشان عشق ابی عبدالله موج می‌زد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: این یک واقعیت درونی است، یک حقیقت در پیاده روی در نفوس آدم‌هایی داشت، هم برای آن‌هایی که رفتند و هم برای ما که جا ماندیم و حسرت می‌خوریم؛ بنابراین حقیقت پیاده روی اربعین یک واقعیتی در درون و باطن ما هست، آن‌هایی که نرفتند در فکر، اندیشه و دلشان یک دگرگونی و انقلاب خاصی نسبت به معرفت ابی عبدالله(ع) شکل گرفت.

موج جهانی پیاده روی
وی ادامه داد: واقعیت دیگر این زیارت مسئله بیرونی جریان است، این موج پیاده روی اربعین که در دو سال اخیر شکل گرفته است، از قدیم مردم اربعین پیاده می‌رفتند اما دو سال است که این موضوع موج جهانی برداشته است.
 امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه این موضوع یک اشاره غیبی است که دارد جریان پیاده روی اربعین را مدیریت می‌کند، گفت: این موضوع کار بشری نیست، مسئله تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌ای نیست بلکه جریان غایبی است که این جریان را راه انداخته و مدیریت می‌کند.
وی با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب پیروزی دشمن را قطعی می‌دانستند، تصریح کرد: ۳۰۰۰ سال از پیدایش یهود و عرب می‌گذشت و آن‌ها با یکدیگر در اختلاف بودند، بعد از ۳۰۰۰ سال به دلیل دشمنی با پیامبر(ص) با هم متحد شدند و جنگ احزاب را راه انداختند؛ در این جنگ که حتی مسلمانان از آن وحشت داشتند، یک فاتح بیشتر وجود نداشت و آن فرد جز امیرالمومنین(ع) کسی نبود، امربن عبدود وقتی به دست امیرالمونین(ع) به درک واصل شد، این کفار از شدت ترس خیمه و خرگاه را کندند و شبانه فرار کردند، تنها امیر المؤمنان(ع) با کشتن امر بن عبدود جنگ را با پیروزی تمام کرد. وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز اسلام دچار همین مسئله شده است، یهود و عرب یکی شدند، آل سعود ملعون دقیقاً صبغه و رنگ ابوسفیان و مشرکین قریش در آن زمان هستند، با اسرائیل دست به دست هم دادند، همان طور که در جنگ احزاب عرب و یهود یکی شد، امروز نیز این عناصر میراث بر، کفار و مشرکین قریش و آل سعود هستند که با صهیونیست‌ها و کفار یکی شدند، کفر جهانی و استکبار جهانی نیز به کمک آن‌ها آمده‌است و همدستشان شدند تا اسلام را براندازند.
وی خاطرنشان کرد: اربعین جریان امیرالمومنین(ع) است، آن روز علی(ع) خودش به میدان آمد، امروز جریان علی برای براندازی وحدت کفر و شرک، استکبار جهانی و صهیونیست ناپاک به میدان آمده است. وی با بیان اینکه این هدف و فلسفه پیاده روی اربعین است و ما باید به آن توجه و دقت کافی داشته باشیم، اظهارداشت: یک عده دیگر می‌نشینند و می‌گویند ملت از انقلاب خسته شدند و ذایقه دینی خود را از دست دادند، این مردم ذایقه دینی را از دست دادند؟ نزدیک سه میلیون نفر به پیاده روی اربعین رفتند؛ دو میلیون از افرادی که از پیاده روی اربعین عقب ماندند، دیروز در خیابان‌های تهران به سمت حرم عبدالعظیم پیاده روی کردند، آیت الله علم الهدی افزود: چرا تحلیل‌های غلط و شیطانی می‌کنید، این همان تلقین‌های جریان‌های شیطانی است، همان تزئین‌های شیطانی است که به وسیله جریان‌ها به شما تلقین می‌شود که مردم ذایقه دینی را از دست دادند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.