کرج- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: این استان با ترکیب جوان ودرصد بالای جمعیت تحصیل کرده خود نیازمند یک کتابخانه مرکزی است.

استان تحصیل کرده البرز فاقد کتابخانه مرکزی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت السلام شمس الله فلاح در نشست ستاد استانی هفته کتاب که صبح امروز شنبه در استانداری البرز برگزار شد اظهار کرد:  استان البرز بر اساس آمارها دارای ۹۸ درصد تحصیل کرده است و براین اساس هشتمین استان کشور از این حیث محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت تدبیر وامید در توسعه کتابخانه ها موفق بوده است گفت: در راستای توسعه فضای کتابخوانی در ۴ سال گذشته ۹ کتابخانه در روستاهای البرز احداث شده است.

فلاح کتابخانه ها را پایگاه های فرهنگی توصیف کرد وگفت: در استان البرز ۶۸ کتابخانه فعال داریم و با توجه به استقبال خوبی که از سوی کتابخوان ها داریم با محدودیت فضا مواجه هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۲ میلیون نفر عضو کتابخانه های البرز شده اند گفتک در همین مدت ۱۰ هزار جلد نذر کتاب هم داشته ایم.

وی تصریح کرد: بیشتر مخاطبان کتاب در البرز نسل جوان هستند وبا توجه به محدودیت های موجود  در فضای مجازی نیز بالای ۲۰ میلیون جلد کتاب در اختیار عموم علاقمندان قرار گرفته است.

فلاح  از فعال شدن کافه کتاب ها به عنوان جایگزینی برای توسعه قلیانسراها نام برد وافزود: نیمی از فضای کافه ها در این طرح به مخزن کتاب اختصاص پیدا کرده است و خوشبختانه با استقبال هم روبرو شده است.

وی در پایان گفت: وزارت ارشاد اقدامات حمایتی را اخیرا برای هر متقاضیان ایجاد مراکز عرضه کتاب وکتابخانه در نظر گرفته است به نحوی که ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره ۸ درصد در این راستا اعطا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.