ساری- دبیر دومین جشنواره لیلم گفت: ۱۱۰ اثر برگزیده در بخش انفرادی دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم با هم به رقابت می پردازند.

۱۱۰ اثر برگزیده در دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم رقابت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دبیرخانه جشنواره، محمد محمدی افزود: استان مازندران از جمله استان‌هایی بوده که در حوزه موسیقی فولکلور غنی و قوی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل برگزاری جشنواره هایی مانند لیلم، ماندگاری موسیقی‌های سنتی و اصیل بومی و معرفی بیشتر این هنر برای نسل جدید است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: امسال نیز دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم در آذر ماه جاری با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی نیز حمایت از هنرمندان این حوزه برگزار می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال به نسبت دوره نخست برگزاری جشنواره، استقبال خوبی توسط هنرمندان بومی، بخصوص جوانان شده و شاهد این مدعا کاهش میانگین سنی شرکت کنندگان است.

وی یادآورشد: در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد ۲۹۰ هنرمند در جشنواره شرکت کردند.

دبیر جشنواره البرزنشینان لیلم اظهارکرد: در بخش انفرادی در حوزه آواز محلی ۴۸نفر، دسر کوتن۲۲نفر، دوتار۲۷نفر، سرناسه نفر، قرنه پنج نفر، کمانچه محلی۱۶نفر، لگن۱۹نفر و لله وا ۲۳ نفر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند.

محمدی افزود: با بررسی هیأت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم؛۲۲نفر در بخش آوازمحلی،۲۰نفر در بخش دسرکوتن، ۱۸ نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه،۱۱نفر در کمانچه محلی،۱۳نفر در بخش لگن نوازی و ۲۰نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.

دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راهیابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره یادآور شد: برای نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار، هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره رسید.

محمدی با اشاره به اینکه دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم ۷ تا ۱۰ آذر در ساری برگزار می شود خاطرنشان کرد: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.