بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ۲۷ صفر و آغاز هفته وقف، بر ضرورت ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه تأکید کرد.

موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، آیت الله یعقوبی گفت: موقوفات را به سمت مسائل فرهنگی و نیازهای جامعه باید سوق داد.

وی با بیان این که نخستین واقف دنیا پیامبر (ص) بودند که وقف را در اسلام بنا نهادند، افزود: پس از پیامبر(ص)، امام علی(ع) اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داد.

وی با بیان این که وقف در فرهنگ عمومی جامعه نیز اثرگذار است و به آن جهت‌دهی مثبت می‌دهد، اظهارکرد: وقف در فرهنگ ما بسیار کارایی دارد و در طول تاریخ به بالندگی فرهنگ تشیع کمک کرده است اما مسیر وقف باید به سمت اطعام فرهنگی جامعه تغییر کند و موقوفات در جهت نیاز جامعه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ایجاد خوابگاه برای دختران دانشجو، کمک به توسعه حوزه‌های علمیه، احداث کتابخانه و در دسترس قرار دادن کتاب برای کودکان و جوانان و عموم مردم را از جمله موضوعات وقف در جامعه امروز برشمرد.

امام جمعه بجنورد با بیان این که حوزه علمیه وابسته به دولت نیست گفت: البته دولت کمک هایی در این زمینه داشته است اما حوزه علمیه با کمک مردم تاسیس شده و فعالیت کرده است و اکنون نیز  توسعه فعالیت های حوزه علمیه نیاز به کمک خیران دارد و وقف ها می تواند به این سمت سوق داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.