اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵ وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان به ثبت رسیده است.

ثبت ۸۵ وقف جدید در استان اصفهان در ۶ ماه اول سال جاری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به به ثبت رسیدن ۸۵ وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد ۳ برابر شود. اکثر وقف ها مربوط به قرآن، روضه خوانی، کمک به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و وقف برای امامزادگان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بیان اینکه خانمی، مهریه‌ اش را وقف پژوهش و فناوری و اطلاعات کرد، بیان کرد: امسال یک وقف برای پژوهش و فناوری اطلاعات داشتیم که برای رفع نیازهای جامعه و وقف های فرهنگی بود و دانشجویان، دانشگاهیان، حوزویان و تمام افراد علاقمند از نیت خالصانه و روشنفکرانه این خانم استفاده می‌کنند.

وی به وقف به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ گذشته بشریت و حتی در ادیان گذشته اسلام، وقف وجود داشته و هنوز آثار و برکات آن موقوفات در جامعه محسوس است.

صادقی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۵ وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان به ثبت رسیده که امیدواریم تا پایان سال این تعداد ۳ برابر شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی اظهار داشت: این طرح در امامزادگان استان اصفهان به مناسبت ایام محرم و صفر در راستای جمع‌¬آوری نذورات و موقوفات برای کمک به هیئت‌های مذهبی، روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام شرکت کنندگان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.