مشهد- مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۹ هزار زائر پیاده در جاده های منتهی به مشهد در حال حرکت هستند.

۹ هزار زائر پیاده در مسیر حرکت به سمت مشهد هستند

به گزارش قدس آنلاین،مهدی فروزان ظهر شنبه در گفتگویی اظهار کرد: استانداری خراسان رضوی اقدامات لازم در خصوص اسکان زائران پیاده را اجرایی کرده است به صورتی که مدارس زیادی در شهر مجهز به امکانات لازم برای پذیرایی از زائران پیاده امام هشتم (ع) شده اند.

وی افزود: از آغاز مهر ماه روند ثبت نام زائران پیاده امام هشتم (ع) در سامانه زائران حج آغاز شده است و تا صبح امروز حدود ۵۰۰ کاروان در این سامانه ثبت نام کرده اند. هم اکنون ۹ هزار نفر در مسیر جاده های منتهی به شهر مشهد در حال تردد هستند اما تا کنون هیچ زائر پیاده ای وارد مشهد نشده است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی  با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اسکان زائران پیاده امام هشتم (ع) تصریح کرد: ۱۸۵ مدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پروش استان برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۳۸ مدرسه توسط خود آموزش و پرورش و در قالب طرح گام عاشقی خدمات اسکان، تغذیه، درمانی، پذیرایی و حمل و نقل را به زائران ارائه می دهند.

وی ابراز کرد: در تمامی مدارس امکانات درمانی در نظر گرفته شده است و علاوه بر این ۴ مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد شده است که این در آن خدمات درمانی درجه دو را ارائه می دهند.

فروزان ادامه داد: همچنین تمامی بیمارستان ها آماده ارائه خدمات درمانی هستند و زائران می توانند با ارائه کارتی که به عنوان زائر پیاده دریافت می کنند، تمامی روند درمانی خود را به طور رایگان در بیمارستان ها انجام دهند.

وی گفت: پذیرایی از زائران در این ۳۸ مدرسه توسط انجمن اولیا مربیان و خیرین مدرسه تامین می شود.در بحث پایانی ماه صفر نیز خدمت رسانی به تمامی زائران توسط شورای هیئت های مذهبی و جمعیت خدمتگزاران صورت می گیرد.

 مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در جاده های منتهی به استان افزود: علاوه بر ایستگاه های صلواتی بر پا شده ۴۲ امام زاده بین راهی نیز با عنوان میقات الرضا حضور دارند که پذیرایی و اسکان زائران را بر عهده دارند.

 وی ادامه داد: همچنین مدارس مختلفی در شهرستان ها برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است و در حدفاصل میان شهرها نیز ایستگاه های خدمت رسانی با هماهنگی شورای هیئت های مذهبی و جمعیت خدمتگزاران ایجاد شده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.