۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 573369

ایجاد فتنه در منطقه، برنامه آمریکا و اسرائیل است که سعودی‌ها نیزدر آن بازی می‌کنند، زیرا آمریکایی‌ها همواره تمایل دارند خاورمیانه‌ای یک‌دست و یکپارچه را که در مسیر  همراهی با آمریکا و دوستی اسرائیل باشد در منطقه ایجاد کنند.

بازی سعودی ها در فتنه جدید
آمریکایی - صهیونیستی

قدس آنلاین- ایجاد فتنه در منطقه، برنامه آمریکا و اسرائیل است که سعودی‌ها نیزدر آن بازی می‌کنند، زیرا آمریکایی‌ها همواره تمایل دارند خاورمیانه‌ای یک‌دست و یکپارچه را که در مسیر  همراهی با آمریکا و دوستی اسرائیل باشد در منطقه ایجاد کنند.
اما ایجاد جنبش بیداری اسلامی و آشکار شدن خشم و نارضایتی نهفته در بین مردم منطقه در غالب سرنگونی رژیم‌های دیکتاتور و مستبد، آمریکایی‌ها را نگران خاتمه حضور استعماری خود در منطقه کرد، از این رو همواره سعی دارند کشورهای نیرومند در خط مقاومت با اسرائیل چون جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و لبنان را تضعیف و دولت‌های محافظه‌کار و دیکتاتور منطقه همچون سعودی‌ها را تقویت کنند، زیرا منافع آن‌ها در وجود تنش و بی ثباتی در منطقه می‌باشد. از طرفی نقش محوری ایران در تحولات چند سال اخیر منطقه، آمریکایی‌ها را به این نکته متوجه کرده است که نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه عربی غرب آسیا به طور جدی افزایش پیدا کرده و نقش تعیین کننده در تعاملات منطقه ایفا می‌کند که این امر باعث شده است آن‌ها یک خلأ جدی قدرت در منطقه خاورمیانه پیدا کنند و این نقش تعیین کننده ایران در منطقه دامنگیر سعودی‌ها نیز شده است، از این رو سعودی‌ها با کمک آمریکایی‌ها در صدد هستند ایران را به عنوان خطر جدی برای منطقه قلمداد کنند و با ایجاد یک رفتار سیاسی خصمانه با ایران، قدرت خود در منطقه را حداقل در رسانه‌ها برجسته نمایند.
از طرفی در وضعیت کنونی که خاورمیانه به سمت صلح حرکت می‌کند و این وضعیت به سود آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نمی‌باشد، به دنبال ایجاد بحران‌های پی در پی در منطقه هستند تا تحت‌تأثیر آن بتوانند سیاست‌های خود را پیش ببرند. آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که فضای منطقه را علیه ایران تحریک کنند و عربستان را به‌ نیابت از خود مجری برنامه‌هایشان در منطقه نمایند به طوری که ‌بعد از شکست داعش و جریان اقلیم کردستان، استعفای سعدحریری را در پیش گرفتند، اگر چه دراین موضوع نیز شکست خواهند خورد، زیرا در وضعیت حاضر اتحاد خوبی بین احزاب موافق و مخالف در این کشور وجود دارد و با سیاست احمقانه‌ای که در باره استعفای سعد حریری در پیش گرفتند، عملاً در این ماجرا نیز بازنده خواهند بود، زیرا وضعیت کنونی لبنان به گونه‌ای نیست که با هرگونه تنش داخلی در این کشور امتیازات و سوء استفاده‌ای برای اسرائیل رقم بخورد. اکنون وضعیت برمحور توافق و همکاری تمام احزاب و بر اساس منطق در این کشور دنبال می‌شود و همه لبنانی‌ها اذعان دارند که وجود مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی و چه در جلوگیری از ورود داعش و گروه‌های تکفیری به داخل لبنان تمامیت ارضی و صیانت این کشور را حفظ کرده است.
از طرفی چون سعودی‌ها تنبل بوده و همه چیز را آماده از خارج تهیه می‌کنند و از قوه دانش و استعداد خود بهره نمی‌گیرند، فکر می‌کنند که سایر کشورها نیز این گونه هستند و اگرکالایی را در اختیار دارند از بیرون گرفته‌اند و یا کشوری این تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار داده است، از این رو در موضوعی همچون موشک‌های یمن انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته‌اند، در حالی که یمن همچون ایران بر پایه اتکا به توان داخلی خود توانست به توانمندی موشکی دست پیدا کند و قادر است این تجهیزات را تولید و استفاده کند.
به هر حال، اگر چه صحنه گردان تمام اقدامات فتنه انگیز در منطقه، ایالات متحده آمریکا می‌باشد، اما دود این فتنه انگیزی‌ها و ایجاد تنش در منطقه بدون تردید به چشم سعودی‌ها خواهد رفت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.