اهواز - وزیر کشور راهپیمایی اربعین را یک کار فرهنگی دانست و گفت:حرکت عظیم مردم در اربعین در راستای تقویت باورهای دینی و پایه و اصول دین است.

حرکت مردم در اربعین باورهای دینی مردم را تقویت می کند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه در نشست شورای اربعین استان خوزستان در فرمانداری آبادان اظهار کرد: این حرکت و نمایش بزرگ اعتقادی همه دنیا را به حیرت واداشته است که بیانگر قدرت مدیریت دولت و نظم مردم است.

وی افزود: بدون شک در بحث اربعین باید از ظرفیت عموم مردم برای خدمات رسانی به زائران استفاده شود.

رحمانی فضلی افزود: امسال بیش از ۶۰ میلیون بسته غذایی بین زائران اربعین حسینی توزیع شد که آمار بسیار بالایی است.

وی گفت: دولت توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارد و به همین دلیل مردم باید در قالب نذورات و هدایا به موکب داران کمک کنند و به جز مسائل زیر ساختی که دولت باید انجام دهد بقیه کارها باید کاملا مردمی باشد.

وی افزود:باید با برنامه ریزی بهتری سال آینده کارهای باثبات و ماندگاری انجام دهیم.

وزیر کشور با اشاره به طراحی طرح جامع سفر اربعین گفت: در مدت زمان ۲۰ روزه ۲ میلون و ۳۰۰ هزار نفر را به کشور دیگری اعزام می کنیم و مجدد آنها را برمی گردانیم که این کار ساده ای نیست بلکه یک حرکت بزرگ است.

وی افزود:در بحث امنیت رایرنی ها خوبی با کشور عراقی انجام شد که به لطف خدا هیچگونه مورد نا امنی در طول مراسم اربعین مشاهده نکردیم.

گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان ۲ کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۶ کیلومتری خرمشهر و گذرگاه چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت ورود زائران اربعین حسینی بعدازظهر شنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان شد و از مرز شلمچه بازدید کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.