یزد- رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: برای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، شناخت و آگاهی خانوده ها و مربیان از این فضا ضروری و اجتناب ناپذیر است.

شناخت و آگاهی خانواده ها و مربیان از فضای مجازی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حدادزاده در جلسه با اولیاء دانش آموزان سطح بخش و مسئولین آموزش وپرورش مروست اظهار داشت: آگاه سازی خانواده ها و اولیاء دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی و چالش های پیش روی دانش آموزان به ویژه در فضای مجازی، اولین و مهمترین اقدام در مسیر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در این زمینه است.
وی بر ضرورت تبیین آسیب های مترتب در استفاده از فضای مجازی تأکید کرد و بیان داشت: اتلاف وقت یکی از عمده ترین آسیب های گریبانگبر دانش آموزان استفاده کننده از فضای مجازی است.
حدادزاده ، فریبکاری ودروغ را از دیگر آسیب های فضای مجازی ذکر کرد و اظهار داشت: در فضای مجازی می شود با دوری از واقعیت، فضایی دلپذیر و رویایی را با تکیه بر فریب دروغ برای افراد جلوه داد که این حربه برای سن کم و تجربه اندک دانش آموزان، حربه ای بسیار خطرناک است.
رئیس دادگاه عمومی بخش مروست، انحرافات اخلاقی، عقیدتی و تغییر در سبک زندگی را از دیگر آسیب های اجتماعی استفاده از فضای مجازی برشمرد و گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی در پی تحقق اهداف شوم خود هستند و فضای مجازی فرصتی را به آنان برای انتشار محتویات مستهجن و مبتذل، شبهه افکنی و ترویج تجمل گرایی فراهم نموده است.
حدادزاده خاطرنشان کرد:  لازمه فائق آمدن بر این آسیب ها، شناخت و آگاهی خانواده ها و مربیان نسبت به این آسیب ها و اتخاذ تدابیر و اقدامات پیش گیرانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.