بجنورد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از آمادگی کامل خراسان شمالی برای تبدیل شدن به استان پایلوت موضوعات مختلف شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

آمادگی خراسان شمالی برای تبدیل شدن به پایلوت موضوعات شورای فرهنگ عمومی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت:خراسان شمالی برای تبدیل شدن به استان پایلوت طرح گفت و گوی ملی خانواده، جلوگیری از اسراف و معیشت پایدار آمادگی کامل دارد.

وی افزود: فضای مجازی و مدیریت انتظارات در خانواده از مباحث مهم مطرح در گفت و گوی ملی خانواده است. 

وی ادامه داد: با توجه به این که ایران از کشورهای نیمه خشک جهان است و بارش ها در خراسان شمالی نیز نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، بنابراین توجه به موضوع جلوگیری از اسراف در این استان اهمیت ویژه ای دارد و طرح روستای سبز و روستای بدون بیکار نیز از سیاست های اجرایی استان برای توجه به معیشت پایدار است.

دکتر ابراهیمی بر اهمیت نمای مساجد نیز تاکید ویژه ای داشت و گفت: شهرداری ها باید به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

در ادامه این نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم اظهار داشت: فرهنگ عمومی فصل مشترک باورها و رفتارهای ما و هم چنین شناسنامه فرهنگی یک جامعه است.

محمدرضا موالی زاده مطرح کرد: فرهنگ عزاداری، شهادت طلبی، راهپیمایی اربعین حسینی، مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی، حفظ کیان خانواده، طلم ستیزی و استکبار ستیزی از جمله فرهنگ های عمومی مهم جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سخت کوشی در جامعه تقویت شود تا کار و تولید در کشور رونق یابد.

وی ادامه داد: باید فرهنگ گفت و گو در سطوح مختلف جامعه هم تقویت شود و منافع شخصی خود را در منافع ملی جستجو کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز گفت: باید فرهنگ و ارزش با هم بودن در جامعه نهادینه شود و تقویت این موضوع یکی از رسالت های شورای فرهنگ عمومی و نیازمند عزم و اراده ملی است.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: هویت، جانمایه و روح انقلاب ما فرهنگی است و دولت باید برای موضوعات فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی بودجه و اعتبارات بیشتری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: حکومت ما دینی است و باید بسترهای دینداری مردم در جامعه تقویت شود و تحقق این امر نیازمند مشارکت دولت و ملت است تا با مشارکت همگانی کشوری آباد، سرافراز و با فرهنگ متعالی داشته باشیم.

گفتنی است با اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبار تعریف مکان مناسب استقرار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، شهرداری بجنورد موظف به تعیین این مکان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.