استعفای سعد حریری در خاک سعودی تحقیر بزرگی برای سعودی هاست چرا که آنها نتوانستند نزدیک ترین یار خود را مجبور کنند در خاک وطنش از سیاست های سعودی حمایت کند از این رو ناچار شدند او را در حالت خفقان وزندانی وبازداشت کنند، در صورتی که بهتر بود آقای حریری استعفایش را تقدیم رئیس جمهور لبنان کرده ودر یک مصاحبه تلویزیونی ملی از دلائل واستدلالات خود دفاع کند! استعفای نخست وزیر لبنان در خاک سعودی بیانگر فشار سران سعودی وتلاش برای ایجاد تنش و تشنج در لبنان و منطقه است.

سناریوی تنش زایی سعودی ها در منطقه شکست مفتضحانه دیگری در کارنامه سیاسی آن هاست/  استعفای سعد حریری در خاک سعودی تحقیر بزرگی برای سعودی ها بود

 قدس آنلاین/ ساحل عباسی- دکتر حسین شیخ الاسلام کارشناس سیاسی و مشاور وزیرامور خارجه با بیان اینکه سعودی ها هرگز تصور حمله به ایران را در سر نمی پرورانند به قدس آنلاین گفت: تصور حمله نظامی به ایران از سوی عربستان سعودی یا آمریکا و رژیم صهیونیستی خیال باطلی است که هیچ گاه عملی نخواهد شد چرا که دشمن می داند جمهوری اسلامی ایران از وضعیت مطلوب دفاعی ونظامی برخوردار است. توان موشکی جمهوری اسلامی ایران  پاسخگوی تهدیدات دشمنان خواهد بود بنابراین دشمن هرگز به خود اجازه کوچکترین احتمال حمله ای به این مرزو بوم را نمی دهد چرا که می داند متعاقب آن باید منتظر شدت عمل انقلابی و ایمانی ملت آزاده و ظلم ستیز ایران باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به سناریوی جدید دشمنان برای منطقه اظهار داشت: استعفای سعد حریری سناریوی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی است که یک بار دیگر به دست بازیگر خود در منطقه یعنی سران سعودی اجرا می شود. موضوع اصلی این سناریو  همانند سایر فیلم نامه هایی که برای منطقه نوشته شده  تشنج آفرینی و ایجاد ناامنی در منطقه است. سعودی ها که با هدایت و پشتیبانی رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت های آشکار آمریکا، گروهک های تروریستی چون داعش وجبهه النصره را در منطقه خلق کردند پس از شکست مفتضحانه این نیروهای آدمکش در منطقه در اندیشه جایگزینیِ ماجرای تنش بار دیگری هستند تا یک بار دیگر بخت خود را در منطقه امتحان کنند فارغ از اینکه این بار نیز شانسی برای بقا و تحقق خواسته هایشان وجود ندارد.

وی در خصوص اصلی ترین دلایل حضور دشمنان در منطقه وهمراهی سران مرتجع عربی خاطر نشان کرد: مردم منطقه و حکومتهای مردمی به دنبال صلح، ثبات و آرامش هستند چرا که در سایه صلح  جوامع رشد؛ شکوفایی و رفاه را تجربه خواهند کرد. بی شک هیچ یک از موارد یاد شده در جنگ محقق نخواهد شد بنابراین ملتهای منطقه هیچ گاه به دنبال آتش افروزی و بی ثباتی نبوده اند؛ در حالی که آمریکا؛ رژیم صهیونیستی و حکومتهای دست نشانده و جیره خوار آنها همچنان به دنبال جنگ افروزی هستند؛ چرا که در غیر این صورت نمی توانند حضورشان در منطقه را توجیه کنند. وجود صلح، ثبات و آرامش در منطقه به معنی عدم حضور آمریکا و بیگانگان در منطقه است بنابراین برای حضورشان نیازمند به ایجاد فتنه وآشوب هستند. این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با وجود ثبات و صلح غربیها بهانه ای برای فروش میلیاردی اسلحه به حکومتهای جبار ندارند تصریح کرد: با تثبیت آرامش در منطقه دیگر جایی برای خودکامگی حکومتهای دیکتاتور باقی نمی ماند و مسلما در صورتی که حکام دیکتاتور نتوانند به غربی ها تکیه کنند باید منتظر سقوط حکومتهایشان باشد از این رو حکومتهای شاهنشاهی منطقه که با هدایت و حمایت غرب سرپا ایستاه اند خود آتش افروز می شوند. سعودی ها به عنوان طلایه داران آتش افروزی در منطقه می کوشند تا با تنش افزایی و تحمیل ده ها گروهک تروریستی وآدمکش به منطقه امنیت رژیم صهیونیستی را تامین  کنند.

وی دراین باره افزود: ساختار تعریف شده حکومت های مردمی چون جمهوری اسلامی ایران و حکومت سوریه وعراق که در برابر حکومتهای مرتجع عربی ایستاده اند بهترین گزینه در برابر ساختار حکومتهای دیکتاتوری است که با حمایت غرب به حیات خود ادامه می دهند از این رو کشورهای مرتجع همواره از الگو گیری مردم خود از حکومتهای مردمی چون ایران در واهمه به سر می برند لذا به دنبال اشاعه  تجاوزکاری و جنایت در منطقه هستند تا افکار عمومی را از جنایت های خود دور نگاه دارند.

مشاور وزیر امورخارجه در باره تحلیل خود از استعفای نخست وزیر لبنان در خاک سعودی بیان داشت: استعفای سعد حریری در عربستان سعودی تحقیر دیگری بود که سعودیها یک بار دیگر برای خود رقم زدند! سران سعودی به دنبال تنش و ازبین بردن ثبات سیاسی و استقلال لبنان هستند. سعودی ها علی رغم همکاری ده ها ساله با لبنان واهل سنت این کشور هنوز آنقدرقابل اطمینان نیستند که نمی توانند از نخست وزیر لبنان بخواهند در کشور خود استعفا بدهد! چرا که مشخص نیست اگر به سعد حریری در لبنان گفته میشد استعفا دهد آیا می پذیرفت یا نه!؟ سعودیها به ناچار مجبور به گروگان گیری نخست وزیر لبنان شدند تا در یک افتضاح جدید  حریری را با فشار وتهدید مجبور به استعفایی کنند که نطق آن توسط سعودیها نوشته شده و توهین آشکاری به ملت لبنان؛ جایگاه نخست وزیری، خانواده نخست وزیر و اهل سنت این کشور به شمار می رود.

وی دراین باره افزود: بی شک استعفای سعد حریری در خاک سعودی تحقیر بزرگی برای سعودی هاست چرا که آنها نتوانستند نزدیک ترین یار خود را مجبور کنند در خاک وطنش از سیاست های سعودی حمایت کند از این رو ناچار شدند او را در حالت خفقان وزندانی وبازداشت کنند، در صورتی که بهتر بود آقای حریری استعفایش را تقدیم رئیس جمهور لبنان کرده ودر یک مصاحبه تلویزیونی ملی از دلائل واستدلالات خود دفاع کند! استعفای نخست وزیر لبنان در خاک سعودی بیانگر فشار سران سعودی وتلاش برای ایجاد تنش و تشنج در لبنان و منطقه است.

شیخ الاسلام درباره اظهارات نابخردانه وزیرامور خارجه سعودی درباره ایران و ارسال موشک به یمن به قدس آنلاین گفت: اظهارات ناپخته وزیر امور خارجه سعودی نشان داد آقای عادل الجبیر نماینده ای بیسواد و متکی به غرب است که از خود اعتماد به نفسی ندارد و بادلارهای نفتی تنها  مصرف کننده بازار غربیها به شمار می رود. آقای عادل الجبیر گمان می کند چون خود در چنین حکومتی به سر می برد سایر ملت ها نیز در چنین وضعیتی روزگار می گذرانند در حالی که پیروزیهای مقاومت در لبنان ویمن نشان داده که نیروهای انقلابی وایمانی و مقاوم تنها به نیرو و توانایی های خود متکی هستند. علی رغم جنایات عربستان در یمن سعودی ها هنوز نتوانسته اند مردم یمن را از پا درآورند بنابراین با ادعاهای واهی به دنبال آشوب افکنی و تهمت پراکنی هستند در حالی که دشمنان حتی به هواپیمای هلال احمر و کشتی های آذوقه رسانی اجازه تخلیه بار نمی دهند آیا می توان باور کرد که ایران به یمن موشک ارسال کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.