۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 573678

​ایلام- ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله ای به قدرت ۷.۳ دهم در مقیاس ریشتر نوار غربی کشور را لرزاند و در استان کرمانشاه علاوه بر خسارات مالی، بیش از ۲۰۰ کشته نیز بر جای گذاشت.

زلزله در ایلام خسارت جانی نداشت

به گزارش قدس آنلاین، این زلزله که استان ایلام را هم تحت تأثیر خود قرار داد، موجب رعب و وحشت مردم گردید و مردم بیشتر نقاط استان دیشب را تا صبح در پارک ها، فضاهای باز و در بیرون از منازل گذراندند.

مدارس ایلام تعطیل شدند

ابراهیم رضایی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه وقوع زلزله در استان ایلام موجب رعب و وحشت همه مردم شده است، گفت: مدیریت بحران استان در تصمیمی همه مدارس استان ایلام را در دو نوبت صبح و ظهر روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

آسیب زلزله به ۱۰ حلقه چاه آب در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه در اثر زمین لرزه شب گذشته ۱۰ حلقه چاه دچار خسارت شدند، گفت: با تلاش گروه های کنترل و اجرایی این شرکت اختلال ایجاد شده در شبکه های آبرسانی برخی مناطق استان (گل آلود شدن آب) در حال رفع شدن است.

۱۰ حلقه چاه آب در ایلام آسیب دیده و از مدار خارج شدند

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه وقوع زلزله موجب خسارت آمدن به چاه های آب در ایلام شده که آب ۱۰ حلقه چاه گل آلود شده است، گفت: این چاه ها تا رفع کدورت از مدار شبکه خارج شده و در تلاش هستیم تا در ساعات آتی مشکل آب کلیه نقاط استان را برطرف کنیم.

داراب بیرنوندی با اشاره به اینکه آب چاه های شهرهای سرابله و ایوان نیز با این مشکل مواجه شده اند، اظهارداشت: همه همکاران ما در تلاش اند تا سریعاً آب همه نقاط استان که دچار کدورت شده، وصل شده و مشترکین بتوانند به راحتی و با اطمینان از آب شرب سالم استفاده کنند.

تعطیلی ادارات در ایلام

ستاد بحران استان ایلام نیز با توجه به شدت وقوع زلزله و احتمال وقوع پس لرزه ها، طی اطلاعیه ای تمامی ادارات استان به جز دستگاه های خدمات رسان همچون شهرداری ها، مراکز نظامی و بیمارستان ها را روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

همچنین تمامی مراکز دانشگاهی نیز تعطیل شد و روز دوشنبه هیچ کلاس درسی در این مراکز برگزار نشد.

اضطراب و نگرانی حاکم بر ایلام!

با وجود گذشت بیش از ۱۲ ساعت از وقوع زلزله در ایلام، همچنان مردم استان در رعب و وحشت به سر می برند و بیشتر خانوارها با برپایی چادر در فضاهای باز در بیرون از منازل هستند و شهر سکوت است و معابر اصلی شهر خلوت بوده و نگرانی و اضطراب بر مردم حاکم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.