رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تعداد شهرها و روستاهای آسیب دیده در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ۸ شهر و ۵۲۶ روستا آسیب دیده‌اند که تا ساعت ۱۰ صبح امروز(دوشنبه) ۲ هزار و ۵۰۰ تن مصدوم شده اند که ۲۳ تن از مصدومان به وسیله بالگرد هلال احمر به بیمارستان کرمانشاه منتقل شده اند.

 ۸ شهر و ۵۲۶ روستای کرمانشاه بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره مناطق متاثر از زلزله ۷.۲ ریشتری شب گذشته در بخش ازگله استان کرمانشاه، گفت: شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و جوانرود متاثر از زلزله بوده است.

وی با اشاره به تعداد شهرها و روستاهای  آسیب دیده در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ۸ شهر و ۵۲۶ روستا آسیب دیده اند که تا ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) ۲ هزار و ۵۰۰ تن مصدوم شده اند که ۲۳ تن از مصدومان به وسیله بالگرد هلال احمر به بیمارستان کرمانشاه منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیتی بالغ بر ۱۳۸ هزار نفر در شعاع ۵۰ کیلومتری کانون زمین لرزه متاثر از زلزله بوده اند، عنوان کرد: تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۹ خانوار متاثر از زلزله هستند.

به گفته وی، ۱۰ فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان در استان کرمانشاه در حال فعالیت است.

سلیمی درباره اقدامات صورت گرفته از نخستین ساعات وقوع زمین لرزه، تصریح کرد: فعال‌سازی مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های امدادی استان بلافاصله بعد از وقوع حادثه و اعلام آماده باش و حالت اضطراری به تمامی تیم‌های عملیاتی استان، اعزام نزدیک ترین تیم های عملیاتی جهت ارزیابی اولیه به نقاط آسیب دیده، آغاز عملیات جست و جو و نجات و تخلیه اضطراری، اعلام حالت اضطرار به استان‌های معین کرمانشاه، فعال سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان با حضور رئیس و معاونین سازمان امداد و نجات و برقراری ارتباط ویدیو کنفرانسی با استان‌های مرکزی و غربی و معین استان کرمانشاه، آغاز عملیات اسکان اضطراری در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و هماهنگی اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های معین و پشتیبان از جمله اقدامات صورت گرفته از نخستین ساعات وقوع زمین لرزه بوده است.

وی با اشاره به نیرو، تجهیزات و اقلام امدادی ارسالی از سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان‌های معین به کرمانشاه، بیان کرد:  تیم‌های امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره فعالیت تیم های امدادی هلال احمر تاکید کرد: ۱۶ تیم  واکنش سریع، ۳۱ تیم آنست(سگ های زنده یاب)،۴۱ تیم تخصصی آوار برداری، ۴۸ تیم اسکان اضطراری، ۹ تیم درمان اضطراری در منطقه زلزله زده حضور دارند و در مجموع ۵۹۱ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند.

سلیمی به تجهیزات بکارگیری شده برای امدادرسانی به هموطنان اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۵۵ دستگاه خودروی کمک دار، ۹ دستگاه خودروی نجات بکارگیری شد؛ به علاوه ۲۶ هزار تخته پتوی امدادی و ۱۰ هزار دستگاه چادر امدادی برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق زلزله زده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست تا برای تسریع در روند امدادرسانی به زلزله زدگان از سفر به استان کرمانشاه پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.