وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع در استان کرمانشاه و جان باختن و مصدومیت تعدادی از مردم غرب کشور موجب بازتاب جهانی این حادثه در رسانه‌های مختلف دنیا شد.

بازتاب زلزله استان کرمانشاه در رسانه‌های جهان + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ دهم ریشتر در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه را لرزاند که لرزش این زمین لرزه در بسیاری از مناطق غربی کشورمان احساس شد.

تاکنون این حادثه ۳۲۸ نفر کشته و بیش از ۳۹۵۰ نفر زخمی داشته است؛ شدت زلزله به قدری بوده که می‌توان گفت تمام رسانه‌های خارجی به آن پرداخته‌اند. 

در زیر به بازتاب جهانی زلزله غرب کشور در رسانه‌های مختلف دنیا می‌پردازیم:

۱. گاردین 

روزنامه انگلیسی گاردین با پوشش دادن حادثه زلزله در ایران نوشت: در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ دهم ریشتر در استان کرمانشاه ایران، حداقل ۲۱۰ نفر جان باختند و هزاران تن نیز زخمی شدند. 

گاردین به نقل از رسانه‌های عراق نیز دیشب نوشت که حداقل ۳ هزار نفر نیز در این کشور کشته و زخمی شده‌اند. 

۲. ایندیپندنت

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز نوشته است: وقوع زلزله در ایران بیش از ۲۵۰ کشته به جای گذاشته و حداقل ۲ هزار تن از مردم غرب ایران در پی این حادثه زخمی شده‌اند. 

این روزنامه با بهره‌گیری از رسانه‌های داخلی ایران، بیشتر جان‌باختگان را مربوط به منطقه سرپل ذهاب دانسته است. 

۳. رویترز

خبرگزاری بین‌المللی انگلیس نوشت: زلزله سنگین در منطقه مرزی کشور ایران با عراق در استان کرمانشاه، حداقل ۲۵۰ کشته و بیش از ۲ هزار تن زخمی به جای گذاشت. 

این خبرگزاری با استناد به رسانه ملی ایران همچنین نوشت: تعداد کشته‌ها پس از جست‌وجو و آواربرداری قطعا با افزایش روبه رو خواهد بود؛ ضمن اینکه امدادگران سازمان هلال احمر و اورژانس ایران برای یافتن افراد مدفون شده در زیر آوار در تلاش هستند. 

۴. شین‌هوآ

شین‌هوآ خبرگزاری رسمی دولت چین و همچنین بزرگترین مرکز جمع‌آوری اطلاعات و کنفرانس‌های خبری نیز نوشت: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه ایران، حداقل ۲۵۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

این خبرگزاری اعلام کرده است: تعداد افراد جان‌باخته و مصدوم در حالی رو به افزایش است که تنها بیمارستان منطقه سرپل ذهاب به شدت تخریب شده و امدادرسانی به مجروحان با مشکل روبه رو شده است. 

۵. تایمز هند

تایمز هند، روزنامه انگلیسی زبان چاپ هند در پی حادثه زلزله در ایران نوشت: وقوع زلزله ۷.۳ دهم ریشتری در منطقه مرزی کشور ایران با عراق، حداقل ۲۵۰ کشته و بیش از ۲۲۰۰ مصدوم در استان کرمانشاه ایران به جای گذاشت. 

این روزنامه با استناد به اخبار رسانه‌های داخلی ایران همچنین نوشته است: تنها بیمارستان منطقه سرپل ذهاب در پی زلزله تخریب شده و این درحالیست که بیشتر کشته‌ها و مصدومان این زلزله مربوط به این منطقه می‌شود. 

۶. دیلی تلگراف

دیلی تلگراف یکی از روزنامه‌های انگلیس چاپ لندن نوشته است: زلزله سنگین در استان کرمانشاه ایران، صدها کشته و هزاران تن مجروح به جای گذاشت. 

این روزنامه به نقل از سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران نوشته است: در استان کرمانشاه حداقل ۲۵۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. 

این روزنامه همچنین نوشته است: با فرستادن تیم‌های امداد و نجات به مناطق دورافتاده و روستاها انتظار افزایش تلفات می‌رود. 

دیلی تلگراف با استناد به رسانه‌های داخلی ایران یادآور شده است: بیشتر کشته‌های این زلزله مربوط به منطقه سرپل ذهاب می‌شود و با تخریب تنها بیمارستان این منطقه، امدادرسانی به مصدومان دشوار شده است. 

۷. سی‌ان‌ان

سی‌ان‌ان، نخستین شبکه پخش ۲۴ ساعته برنامه‌های خبری در اروپا نیز در پی حادثه زلزله در ایران گفت: بعد از گذشت ۱۴ ساعت از زلزله ایران در استان کرمانشاه، همچنان عملیات جست‌وجو برای یافتن افراد مدفون شده در زیر آوار ادامه دارد. 

این رسانه با استناد به سایت‌های خبری ایران اعلام کرد: تاکنون ۳۲۸ نفر جان باخته‌اند و بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. 

۸. دیلی‌میل

دیلی‌میل، روزنامه انگلیسی نیز نوشت: زلزله در منطقه مرزی کشور ایران با عراق واقع در استان کرمانشاه موجب جان باختن بیش از ۲۰۰ تن از مردم غرب ایران و زخمی شدن حداقل ۲۵۰۰ نفر شد. 

این روزنامه نیز نوشته است: با جست‌وجوهای بیشتر نیروهای امداد و نجات، انتظار افزایش شمار تلفات زلزله در ایران می‌رود. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.