رشتخوار -رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۵ کاروان زیاراتی شامل ۷۰۰ زائر پیاده از نقاط مختلف شهرستان رشتخوار به مشهد مقدس اعزام شدند.

۷۰۰ نفر زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفراز رشتخوار  به مشهد اعزام شدند

محمودرضوان پناه،  به خبرنگار قدس آنلاین گفت: همه ساله کاروان های پیاده علی بن موسی الرضا(ع) رشتخوار از مناطق شهری و روستایی این شهرستان جهت شرکت در مراسم عزاداری روزهای پایانی صفر به مشهد اعزام می شوند.

وی افزود: از  امسال یکی از ۱۵  کاروان پیاده این شهرستان،  یک کاروان دوچرخه سوار حرکت خود را ازمزار شهدای گمنام  رشتخوار آغاز کرده و مسافت ۲۰۰ کیلومتری را به سمت مشهد طی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برای تمامی کاروان ها مجوز تردد صادر شده و با هماهنگی دستگاه های مرتبط از جمله پلیس راه، اورژانس و هلال احمر، تمامی اقدامات امنیتی و حفاظتی در طی مسیر حوزه استحفاظی رشتخوار تا مشهد صورت گرفته  است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشتخوار تاکید کرد: مباحث لازم امنیتی در قالب بسته های فرهنگی به کاروان های پیاده داده شده و مواردی که حساسیت ویژه ای داشته برای زائران پیاده طراحی شده که در طول مسیر به کارگیری می‌شود.

وی هم با تقدیراز استقرار تیم  امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان در طول مسیر پیاده رویزائران مشهد اظهار داشت: بیش از ۱۰ امدادگر در طول مسیر پیاده روی این شهرستان به زائرین پیاده خدمات می دهند.

شایان ذکر است برای مراسم عزاداری دهه آخر صفر بیش از سه هزار عزاداری رشتخواری در غالب هیات های مذهبی عازم مشهد می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.