یزد - مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان این‌که در مواقع بحرانی فقط استاندار می‌تواند اظهار نظر کند، گفت: مردم به شایعات ایجادشده پس از حوادث و بحران ها توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند

به گزارش قدس آنلاین، هادی هادی‌نسب با اشاره به واقعه ناگوار زلزله غرب کشور اظهار داشت: در بحث مدیریت بحران خوب تصمیم گرفتن در دقایق محدود حادثه شرط مهمی است.

وی افزود: مجموعه مرکز عملیات اضطراری استان همواره فعال است و دستگاه‌های متولی بحران در استان عضو این مجموعه هستند و زمان‌هایی که حادثه در استان رخ می‌دهد یا باید اقداماتی برای استان‌های هم‌جوار انجام شود فعال‌تر از روزهای عادی عمل و در صورت نیاز در محل ستاد حضور پیدا می‌کنند .

هادی نسب تصریح کرد: مرکز عملیات اضطراری استان مجموعاً ۱۴ کارگروه دارد که برنامه‌هایی برای پیش از حادثه، حین و بعد از مخاطرات اجرا می‌کنند .

این مسئول بر اهمیت نحوه مدیریت افکار عمومی و نحوه اطلاع‌رسانی حوادث تأکید کرد و ادامه داد: زمان بحران تنها فردی که می‌تواند اظهار نظر کند شخص استاندار است مگر این‌که این مهم را به مدیرکل مدیریت بحران تفویض کرده باشد .

وی افزود: مردم به شایعات ایجاد شده پس از حوادث و بحران‌ها توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند .

هادی نسب در پاسخ به برخی انتقادها در مورد عدم اطلاع‌رسانی آنی تصریح کرد: در مناطقی مانند کرمانشاه که از یزد فاصله دارد و بعد از حادثه ارتباطات مناسبی از نظر مخابراتی وجود ندارد این انتظار درست نیست که در لحظه ما اطلاع داشته باشیم و بتوانیم اطلاع‌رسانی دقیق را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.