بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: حمایت از مرزنشینان استان در راستای قوانین موجود مورد تاکید است.

توانمندسازی شرکت های تعاونی در دستور کار باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی قانونگذار برای مصرف مرزنشینان است تا آن ها با صادرات محصولات خود واردات اقلام مورد نیاز همراه با معافیت های پیش بینی شده را داشته باشند.

وی افزود: واردات کالاها توسط مرزنشینان استان نباید تنها معطوف و محدود به برنج باشد چرا که ادامه این کار بازار برنج را اشباع می کند و موجب از بین رفتن توجیه اقتصادی آن خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعضای تعاونی های مرزنشین و دیگر متولیان امر باید نقش خود را در تعاونی ها به درستی ایفا کنند و با تعریف اهداف مشترک موجب گسترش انجام کارگروهی و جمعی در مناطق مرزنشین شوند چرا که این امر فلسفه تشکیل تعاونی ها است.

دلپسند با تاکید بر تقویت شرکت های تعاونی مرزنشین، ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بایستی ارتقای توانمندسازی نیروهای انسانی تعاونی های مرزنشین به عنوان یک وظیفه در دستورکار خود داشته باشد تا افراد خلاق و کارآفرین وارد کار شوند.

وی افزود: پیشنهادهای اصلاحی در خصوص قوانین مرتبط با تعاونی ها باید به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی جهت ارسال به مرکز ارجاع داده شود.

وی در باره گلایه ها از ضروری بودن داشتن تلفن همراه مستقل برای ثبت مرزنشینان در سامانه مربوط تصریح کرد: یکی از گلایه های مرزنشینان ما نبود آنتن دهی مناسب در برخی مناطق مرزی است که پیش از این نیز مصوب شد تا شرط داشتن تلفن همراه در مناطقی که بر اساس اعلام شرکت مخابرات، تلفن همراه آنتن ندارد، برداشته شود.

مشکلات نواقص پرونده برای صدور کارت بازرگانی، ارائه کدپستی برای هر خانوار، درخواست زمین برای انبار و توسعه امکانات توسعه دفاتر پیشخوان در مناطق مرزی از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود که تصمیمات لازم برای این موارد نیز اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.